Ta bort lukt av död råtta!

Stinaelin

Trådstartare
Så har ytterligare en råtta gått och dött i huset, denna gång under golvet i ett rum.

Ge mig era bästa tips för att ta bort den värsta doften, innan mikroberna har gjort sitt (eller under tiden som de gör sitt...). Vi tänker inte bryta upp golvet, utan jag tänker på husmorstips eller nya moderna saker en kan göra för att dölja/neutralisera stanken.

Tack!
 
Är man riktigt desperat finns det ozonrenare man kan köpa som är gjorda för att neutralizera lukt. Finns i en mängd olika prisklasser beroende på hur kraftig man vill ha. En sak att tänka på är dock att inte frestas att dra på den för högt eftersom ozonet kan få en att må väldigt illa och få huvudvärk om man är känslig (vissa reagerar inte alls, andra mår väldigt dåligt). Den varianten jag är van att använda har god effekt redan på 10% och när det värsta lagt sig kan man sänka till 5% som en slags "underhållsdos". Det är däremot inte alla som har möjlighet att ställa in effektgraden och då bör man i förväg kolla hur många mg ozon den genererar per timme så man inte köper en för kraftig generator i förhållande till storleken på utrymmet.
 
Tack för alla tips!

Ättika är utställt, ska googla på luktätare av olika slag, kanske slår jag tlll på någon sådan... :up:
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 573
Hemmet Jag har lånat en varmluftspistol och tänkte att jag skulle ta bort all färg från mina pardörrar med den. För att förhindra att det...
2
Svar
36
· Visningar
2 470
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 881
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 751
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp