Ta bort meddelandeförfrågningar utan att öppna dem?

bettysmatte

Trådstartare
Kan man göra det? Jag har fått några knepiga meddelanden (typ "Jag vill ha sex med dig!" :meh: ) som ligger och skvalpar i meddelandeförfrågningar på Facebook. Det retar mig att de ligger där överst, men jag vill inte klicka in på dem heller. Kan jag plocka bort (och ev blocka avsändaren) utan att faktiskt öppna dessa irriterande meddelanden???
 
Jag vet inte om det där med att ta bort men blocka anävndaren kan du i alla fall göra via dator.
När jag hovrar över meddelandet får jag upp en plupp med 3 punkter i. Trycker jag på den kan jag välja "markera som läst" "öppmna i messnger" och "visa profil". Går du in på profilen så kan du blocka personen utan att öppna meddelandet.
 
Jag vet inte om det där med att ta bort men blocka anävndaren kan du i alla fall göra via dator.
När jag hovrar över meddelandet får jag upp en plupp med 3 punkter i. Trycker jag på den kan jag välja "markera som läst" "öppmna i messnger" och "visa profil". Går du in på profilen så kan du blocka personen utan att öppna meddelandet.
Det går inte. Jag får bara upp en felmeddelande. Så det är ju någon sorts fejk-avsändare, helt klart.
 
Det går inte. Jag får bara upp en felmeddelande. Så det är ju någon sorts fejk-avsändare, helt klart.
Använder du messenger? Där går det att ta bort meddelandena utan att klicka in sig på konversationen. Man måste visserligen klicka, men om man håller i klicket så får man en rad alternativ som t.ex. "ta bort".

Jag upptäckte nyligen detta, därför har jag förfarande några meddelanden kvar.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20211023-111414_Messenger.jpg
    Screenshot_20211023-111414_Messenger.jpg
    64,5 KB · Visningar: 76
Jag har Redigera längst upp till höger om rubriken Meddelandeförfrågningar. Där kan jag boka i konversationerna och välja spam säger den åtm.
 
Använder du messenger? Där går det att ta bort meddelandena utan att klicka in sig på konversationen. Man måste visserligen klicka, men om man håller i klicket så får man en rad alternativ som t.ex. "ta bort".

Jag upptäckte nyligen detta, därför har jag förfarande några meddelanden kvar.
Jo, de gör jag. Ska testa detta :) ! Du verkar ha fått samma trevliga meddelanden som jag har fått.... :meh:
 
Jag har Redigera längst upp till höger om rubriken Meddelandeförfrågningar. Där kan jag boka i konversationerna och välja spam säger den åtm.
På dator eller mobil? Ser inget sådant när jag är inne på datorn....

Edit: Nu hittade jag det på mobilen och har raderat - tack :) !!
 
Jag blockar dem och anmäler till fb. Har hur många som helst. Det går även att gå in Messenger och under tre prickarna trycka på "ta bort chatten" utan att läsa, men då går det väl inte att blocka så de kan ju kontakta dig igen... Jag gör detta på dator alltså, vet ej hur det ser ut i mobilen.
 
Kan man göra det? Jag har fått några knepiga meddelanden (typ "Jag vill ha sex med dig!" :meh: ) som ligger och skvalpar i meddelandeförfrågningar på Facebook. Det retar mig att de ligger där överst, men jag vill inte klicka in på dem heller. Kan jag plocka bort (och ev blocka avsändaren) utan att faktiskt öppna dessa irriterande meddelanden???
Har fått samma meddelande. Hade velat kunna anmäla och skicka vidare för granskning, utan att för den skull behöva öppna meddelandet. Men att ta bort och blocka fungerar utan att öppna, om du håller över meddelandet (mobilen) som någon skrev, då det kommer upp alternativ för vad du kan göra.
 
Har fått samma meddelande. Hade velat kunna anmäla och skicka vidare för granskning, utan att för den skull behöva öppna meddelandet. Men att ta bort och blocka fungerar utan att öppna, om du håller över meddelandet (mobilen) som någon skrev, då det kommer upp alternativ för vad du kan göra.
Fast blocka gick inte. När jag tryckte där kom jag bara till en sida med felmeddelande och det fanns alltså ingen profil att blocka.... :cautious:
 
Har fått samma meddelande. Hade velat kunna anmäla och skicka vidare för granskning, utan att för den skull behöva öppna meddelandet. Men att ta bort och blocka fungerar utan att öppna, om du håller över meddelandet (mobilen) som någon skrev, då det kommer upp alternativ för vad du kan göra.

Vad spelar det för roll om du öppnar? Det syns ju inte för avsändaren att du läst så länge du inte svarar
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 019
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 923
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 749
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Hiss och diss del 5
  • Den siarlösa ulvleken

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp