Ta bort "plastgolv"?

Mammadutt

Trådstartare
Okej, litet dilemma.... det bästa vore att få bort det översta lagret med golv innan vi lägger in laminatgolvet för annars blir golvet så högt, vi måste flytta alla eluttag, skära av dörren och bängla.....

Men HUR får man bort tidigare golvet? använder man ngn maskin? :rofl:
 
Sv: Ta bort "plastgolv"?

Kolla om det bara går att dra bort den med handkraft. Montera bort lister o sånt, ta bort trösklar. Sen tar du ett stämjärn eller en mejsel eller liknande o försöker pilla upp kanten på mattan så du kan få grepp. O sen kan du testa att dra bort den. Funkar inte det så ska det gå att ånga, då ångan löser upp limmet. Vi slet bort mattorna för hand i stugan, de satt inte så bra efter 20 år :crazy: limmet var ganska torkat då.
 
Sv: Ta bort "plastgolv"?

Jag ska ta bort mattan i min byggbarack nästa sommar. Pappa har redan vissat hur man gör. Han är mattläggare så han borde veta. Pillar upp ett hörn, med vad man har och sedan kofot.
Ta bort lister och så innan. Det blir klistrigt att gå där, litte beroende på hur gammalt klistret är.
 
Sv: Ta bort "plastgolv"?

Ah :idea: då får vi testa det.... golvet kommer till veckan så vi får göra ett försök då :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 821
Senast: lundsbo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 573
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 347
Senast: Calmiche
·
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp