Bukefalos 28 år!

Ta bort spara i dokument

U

ulda

Varje gång jag öppnar en fil i min dator sparas den i Startmenyn under Dokument. Går det att ta bort denna funktion?
 
svar: ja!

du hämtar och installerar tweak ui (powertoys för xp, hittar du på microsofts hemsida här)

sedan startar du tweak ui och går in på 'explorer'. där finns braiga kryssrutor där du kan välja att ta bort den dr mappen med senast använda dokument etc. tweak ui har massor med bra funktioner i övrigt också, så jag rekommenderar det starkt!
 
Det går att tömma den annars, funktionen är ju lite smidig ibland.


Start->Inställningar->Aktivitetsfältet och startmenyn
Sen beror det lite på vilket windows du har, men om du letar runt där så hittar du "Rensa", "Töm dokument" eller något liknande.
 
Tankade hem programmet bums.
Men jag har tagit bort ikonen i startmenyn för att jag blev så irriterad av att det samlades en en massa genvägar där i stället för bara doc o bilder.
Kan jag återställa detta?
Alltså få tillbaka ikonen senast använt document?
 
nu förstår jag inte problemet? :) vad gjorde du (mer exakt), och vad är det du vill åstadkomma? *förvirrad*
 
Mappen där de senaste sparade doc la sig har jag resolut tagit bort för jag orkade inte med att all skit la sig där.
Men efter att ha hämtat hem programmet du tipsade om, ångrar jag mig.
Kan jag återställa denna mapp i startmenyn?
(Alltså mappen som huvudinlägget handlar om)
 
Sv: Re: Ta bort spara i dokument

Jag hittar inte detta alternativ i min dator? Har letat och letat...har Windows XP.

Det går att tömma den annars, funktionen är ju lite smidig ibland.


Start->Inställningar->Aktivitetsfältet och startmenyn
Sen beror det lite på vilket windows du har, men om du letar runt där så hittar du "Rensa", "Töm dokument" eller något liknande.
 
Sv: Re: Ta bort spara i dokument

knapplån
Fanns XP 2003?
Har ingen aning om hur man gör då det inte stör mig
 
Sv: Re: Ta bort spara i dokument

*kl*

Inga problem.
Högerklicka på Start, välj Egenskaper, fliken Start-menyn, välj alternativet Start-menyn (inte Klassisk Start-meny). Klicka på Anpassa, fliken Avancerat, och underst kan du välja bort visningen av lista över senaste dokument. :idea:

Vilket monumentalt trådlyft förresten...:D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer ev att byta arbetsgivare, kan nuvarande neka mig att ta ut min sparade semester och istället betala ut den som lön?
Svar
4
· Visningar
582
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
394
Fritid Jag har just börjat måla lite i datorn med Krita. Jag har nyss gjort en målning i flera olika lager. Trots att jag sparat bilden är nu...
Svar
0
· Visningar
482
Senast: tuaphua
·
IT & mobiler Jag surfar nästan uteslutande på min telefon och nu har jag stött på ett problem, tror jag. Jag öppnar och läser mycket pdf-filer (ex...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: kit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp