Ta bort tandsten i Sthlm?

Red_Chili

Trådstartare
Finns det några veterinärer/djursjukhus i Sthlm som är bättre eller sämre när det gäller att ta bort tandsten på katter?

Jag lyckades idag titta på min mammas katts tänder och de var då inte(!) fina... Imorgonbitti ringer jag veterinären och bokar tid för att ta bort all tandsten. Frågan är bara vilket ställe jag ringer... Bor lite norr om stan och det närmaste djursjukhuset är Västerorts.

Kan tillägga att katten är svårhanterad och utan tvekan kommer behöva sövas för att bli hanterbar.
 
Sv: Ta bort tandsten i Sthlm?

Alla katter behöver sövas för att man säkert (för både dem och veterinär) ska kunna rengöra dem i munnen. Har tyvärr inget tips på veterinär i området.
 
Sv: Ta bort tandsten i Sthlm?

Jag rekommenderar att hitta nån som tar bort med ultraljud snarare än att skrapa bort. Har tyvärr inga tips, bara en väldigt kunnig och seriös kompis som jobbar som tandsköterska på Sollentuna djurklinik.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
1 866
Senast: Lime
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 598
Senast: LenaH
·
Hundhälsa För ca ett halvår sen fick min mops en torrfoderbit i halsen. Hon hörkla sig ett tag sen valde mamma att åka in med henne till...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 336
Senast: Lona
·
Katthälsa Jag behöver skriva av mig känner jag. Har under några dagars tid haft en gnagande oroskänsla över att flytta och inte kunna ta med mina...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: fiao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp