Bukefalos 28 år!

Ta bort tråd.

Sv: Ta bort tråd.

Det är verkligen dåligt att man inte kan ta bort en tråd man själv skapat!
 
Sv: Ta bort tråd.

Man kan använda triangeln och ge moderatorn en motivering till att låsa/radera tråden så gör denne det om den anser att det behövs. Annars är det som skrivs skrivet, så att säga.
 
Sv: Ta bort tråd.

Det är verkligen dåligt att man inte kan ta bort en tråd man själv skapat!

Varför det?

Det här är ett offentligt diskussionsforum och så fort man postat tråden är den forumets, inte ens egen.

Kan du inte tänka dig att diskutera en sak öppet IRL bör du heller inte skriva om den på ett forum.
 
Sv: Ta bort tråd.

Håller med. Om möjligheten att ta bort trådar fanns, så skulle antagligen forumet svämma över av trådar med rent skitsnack då man kan skriva precis vad man vill - så gott som utan konsekvenser, det går ju alltid att radera..


Nej jag tycker det är bra som det är. Ångrar man sig kanske man skulle tänkt till en extra gång innan man skapade tråden, eller formulerat sig annorlunda.
 
Sv: Ta bort tråd.

Håller med. Om möjligheten att ta bort trådar fanns, så skulle antagligen forumet svämma över av trådar med rent skitsnack då man kan skriva precis vad man vill - så gott som utan konsekvenser, det går ju alltid att radera..


Nej jag tycker det är bra som det är. Ångrar man sig kanske man skulle tänkt till en extra gång innan man skapade tråden, eller formulerat sig annorlunda.

Kan i form av moderator på andra forum säga att det är inte bra att man inte kan ta bort en tråd dock borde man sätta en tids stämpel (2 timmar som ett av de forum jag modererat) tex. Det kan bli lite mera "skitsnack" men ger också en TS ett sätt att stoppa detta vilken inte kan ske idag.

Moderatorerna här tar mycket sällan bort trådar utan låser dem istället vilket är ett bra sätt men detta borde göras bra mycket tidigare i många fall innan personangreppen flyger runt öronen på folk.:d
 
Sv: Ta bort tråd.

Det är inte alls bra om man kan ta bort trådar hur som helst.

Här på Buke kan man gå in och redigera (ta bort hela inlägget förutom rubriken) inom 15 minuter och det har faktiskt i vissa fall lett till total förvirring och grova påhopp.

Man ska alltid ha i åtanke att allt man skriver kan slå tillbaka på en själv på samma sätt som allt man säger IRL kan göra det.
 
Sv: Ta bort tråd.

Jag har funderat på det, men kan man inte redigera även rubriken? För när jag redigerar inlägg jag skrivit senare i en tråd kan jag ju redigera det jag har som rubrik på mitt inlägg om jag går in på avancerad redigering eller vad det heter? Har inte testat att redigera rubriken på en tråd jag startat.
 
Sv: Ta bort tråd.

Vad jag vet kan man inte redigera rubriken på huvudinlägget. Inte ens moderatorerna kan göra det (de kan ju gå in och redigera i inlägg).

Men på efterförljande inlägg går det att göra.
 
Sv: Ta bort tråd.

Det är inte alls bra om man kan ta bort trådar hur som helst.

Här på Buke kan man gå in och redigera (ta bort hela inlägget förutom rubriken) inom 15 minuter och det har faktiskt i vissa fall lett till total förvirring och grova påhopp.

Man ska alltid ha i åtanke att allt man skriver kan slå tillbaka på en själv på samma sätt som allt man säger IRL kan göra det.

Det är ju i såna fall moderatorerna skall göra sitt jobb eller hur? :grin:

Tillägg IRL har du ingen moderator som kan göra något där slutar nog många trådar här med knogar så jag tycker det är bättre att diskutera här än IRL
 
Sv: Ta bort tråd.

Kan i form av moderator på andra forum säga att det är inte bra att man inte kan ta bort en tråd dock borde man sätta en tids stämpel (2 timmar som ett av de forum jag modererat) tex. Det kan bli lite mera "skitsnack" men ger också en TS ett sätt att stoppa detta vilken inte kan ske idag.

Jag tycker att man av hänsyn till andra användare inte kunna ta bort eller redigera i det redan skrivna (15 min räcker för att korrigera stavfel etc.). Det är väldigt frustrerande om inlägg eller trådar helt försvinner mitt i en diskussion och att få sitt inlägg bortplockad för att trådskrivaren ogillar hur tråden utvecklas och tar bort hela är heller inte roligt. Liksom i en diskussion i verkliga livet så får man stå för vad man sagt.

Som moderator på ett annat forum kan du dela med dig av din erfarenhet och dina åsikter men du kan inte med bestämdhet säga vad som objektivt sett är bra eller dåligt, det finns inget korrekt svar här, bara en massa tyckande. I just detta forum så är det Gunnars tyckande som är lag ;).
 
Sv: Ta bort tråd.

Jag ville ta bort tråden för att jag posta den fel. Ente för att jag inte står för det jag skrev.
 
Sv: Ta bort tråd.

Men isf så kan en moderator lätt flytta inlägget till rätt plats, det är bara att trycka på triangeln.
 
Sv: Ta bort tråd.

Vad jag vet kan man inte redigera rubriken på huvudinlägget. Inte ens moderatorerna kan göra det (de kan ju gå in och redigera i inlägg).

Men på efterförljande inlägg går det att göra.

Jag var tvungen att testa - det går. :D Gjorde det i och för sig inom en-två minuter. Men då gick det iaf utan bekymmer. Då gick jag in på Ändra - Avancerad - och skrev sedan om i rubriken. :)
 
Sv: Ta bort tråd.

Då har Gunnar ändrat det, vilket är bra.

Förr gick det inte att ändra rubriken öht och då kunde inte heller moderatorerna göra det.
 
Sv: Ta bort tråd.

Så länge jag har varit moderator så har rubrikändring funkat, så det är rätt många år nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min tråd är borta nu, velat fram och tillbaka länge nu, sen jag började nästan men har ändå fått ut så mycket av att skriva för all...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: Shaggy
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
301
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Spinoff på tråden om att trolla bort komplex. Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt? Jag har långt...
2
Svar
25
· Visningar
1 362
Hemmet Såg att det har kommit lite mörk choklad från chokladkaka på dynan på en antik stol. Har ni något bra tips om hur jag tar bort det? Har...
Svar
5
· Visningar
339
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp