ta eller inte ta försäkring

vinkelina

Trådstartare
rubriken låter kanske lite konstig, men så är det. köpte hästen min 1 vecka före hon fyllde 16, men med allt bestyr då jag på samma gång höll på att flytta så han jag inte kolla försäkringar, tyvärr.

finns inte en enda jäkla försäkring sommankan ta då hästen är 16 (är bosatt i finland så tips hjälper inte)

hitta tillslut ett som skulle täckna, men bara liv, ej vet försäkring, maxbelopp 1350€

köpte hästen för 2000, så skall man då ta en försäkring, som säkert har en massa krångliga vilkor, eller skall man bara skita i det, är ju inga jättesummor endå
 
Sv: ta eller inte ta försäkring

rubriken låter kanske lite konstig, men så är det. köpte hästen min 1 vecka före hon fyllde 16, men med allt bestyr då jag på samma gång höll på att flytta så han jag inte kolla försäkringar, tyvärr.

finns inte en enda jäkla försäkring sommankan ta då hästen är 16 (är bosatt i finland så tips hjälper inte)

hitta tillslut ett som skulle täckna, men bara liv, ej vet försäkring, maxbelopp 1350€

köpte hästen för 2000, så skall man då ta en försäkring, som säkert har en massa krångliga vilkor, eller skall man bara skita i det, är ju inga jättesummor endå

svår fråga jag hadde nog tagitt försäkring,
 
Sv: ta eller inte ta försäkring

En veterinärvårdsförsäkring brukar man ju vilja ha. Kan bli väldigt dyrt annars. Livförsäkring känns onödigt om du köpte hästen så pass billigt.
 
Sv: ta eller inte ta försäkring

Jag hade valt att inte försäkra, och lagt pengarna försäkringen skulle ha kostat på ett särskilt konto för ev veterinärvård.
 
Sv: ta eller inte ta försäkring

En avlivning i sverige går på 4-6000 kronor. Kanske tycker du att du kan ta den förlusten.
 
Sv: ta eller inte ta försäkring

Destruktion kostar 2800 kr för hästar över 250kg och tillägg för avlivning är 320 kr. Bor du längre norr ut än Gävle så är det ett tillägg på 500 kr.
 
Sv: ta eller inte ta försäkring

Strunta i försäkring om du inte kan få vet. vård.
Men lägg undan en summa ist till ett vet.konto, så att du kan ha i nödfall. Prata med banken och låt en summa trilla in på ett separat konto varje mån, så har du lite när den dagen kommer, vet själv hur svårt det är att sätta undan på egen hand..:crazy:
 
Sv: ta eller inte ta försäkring

Då hade jag sparat premiepengarna till ett veterinärvårdskonto istället.

Så vet jag faktiskt ganska många som gör. Folk börjar tröttna på krångliga o dyra försäkringsbolag. Själv är jag dock en fegis o har försäkrat pållarna upp till öronen.:angel:
 
Sv: ta eller inte ta försäkring

Den ena är försäkrad, den andra har bara olycksfallsförsäkring då det inte gick att ändra den när vi tog över henne.

Hundarna har vi däremot oförsäkrade, dels p g a hur de lever men också för den hutlösa premien rottweilers kräver för helförsäkring.
 
Sv: ta eller inte ta försäkring

Jag hade satt in lite pengar på ett konto för att ha till veterinärutgifter eftersom det inte gick att ha hästen enbart vet. försäkrad.

Min hund har jag enbart veterinärvårdsförsäkrad eftersom jag fick henne. Så är det att hon skulle bli sjuk så finns den där för säkerhetsskull.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag känner mig som världens mest oturs förföljda människa:( OBS. Det här är en lååång klagotråd..! Mitt hästliv har de senaste...
Svar
13
· Visningar
2 631
Senast: Lazy Lady
·
H
Hästmänniskan Hej vill ha lite råd av er smarta seniorer. Blev uppringd i kväll av en vännina som har fått problem. Hennes sambos dotter har bott hos...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 991
Senast: Sammet
·
J
Ridning För kanske en halvtimme sedan hände det värsta som hänt mig. Det värsta för att det involverar det enda som är rent, friskt och vackert...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Hej! ( om tråden ligger fel kan väl moderator vara snäll att flytta den?) Nu har jag velat länge om huruvida jag skulle skriva en tråd...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 265
Senast: Jazzper
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp