Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Ta fram arabhästens energiska trav...?

E

El Karisma

Är det någon som vet hur arabhästar tränas (med sikte på utställningar) för att de skall visa upp sin fina, luftiga och energiska trav?
:confused:

Sv: Ta fram arabhästens energiska trav...?

Man får ha den i lång lina o springa fort som attan, ha gärna musik på :D :crazy: :banana: . Jag vet inte hur man ska förklara på ett bra sätt

P

Pepson2

Spring fort med hästen vid hand eller i lina. Ha musik på (som föregående skrev), prassla med plastpåsar, rassla med grejer, dunka i staketet, för oljud... Så gör de i alla fall på utställningarna...

Min arab älskar att visa upp sig.. och hon är van med utställningar så med henne är det bara att släppa henne så flyger hon i väg jätte stolt :)
Hon är så vacker :) hihi..

Annars är förgående förslag väldigt bra :D

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5534 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
553
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 219
Ridning Hej! Jag måste få all hjälp jag kan få just nu. Jag blev medryttare på en jätte fin 7 åring för snart 3 månader sedan. Problemet är bara...
2
Svar
26
· Visningar
1 691
Övr.Hund En diskussion på facebook idag blev att handla om det här med att låta hunden leka med pinnar, att kasta pinnar osv. Nu vill jag veta...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bryta upp med sambo (långt)
  • Mitt dag schema
  • Övergång till fisk?

Hund, Katt, Andra Djur

• Ledsen hund