Ta fram arabhästens energiska trav...?

E

El Karisma

Är det någon som vet hur arabhästar tränas (med sikte på utställningar) för att de skall visa upp sin fina, luftiga och energiska trav?
:confused:
 
Sv: Ta fram arabhästens energiska trav...?

Man får ha den i lång lina o springa fort som attan, ha gärna musik på :D :crazy: :banana: . Jag vet inte hur man ska förklara på ett bra sätt
 
Sv: Ta fram arabhästens energiska trav...?

Spring fort med hästen vid hand eller i lina. Ha musik på (som föregående skrev), prassla med plastpåsar, rassla med grejer, dunka i staketet, för oljud... Så gör de i alla fall på utställningarna...
 
Sv: Ta fram arabhästens energiska trav...?

Min arab älskar att visa upp sig.. och hon är van med utställningar så med henne är det bara att släppa henne så flyger hon i väg jätte stolt :)
Hon är så vacker :) hihi..

Annars är förgående förslag väldigt bra :D
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Roheryn
·
Träning Hejsan! Behöver tips och råd. Har en väldigt energisk häst som stundvis blir rätt het. Jag kan hantera det i skritt och trav och känner...
2
Svar
28
· Visningar
3 431
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 884
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp