"Ta hjälp av en tränare.."

_Peplis_

Trådstartare
Har problem med lastningen av min häst...Har kollat lite i trådarna här och då står det som tips bla att man ska ta hjälp av en tränare..
Så, Finns det någon sida med "NH"tränare?
Och finns det någon typ av diplom eller certifikat så jag vet att det är en bra person som jag tar hjälp av? Eller ja andra ref. på personen..
Bor i Örebro så är det någon som vill hjälpa så är jag mkt tacksam!!(ni behöver inte vara dipl. (om det nu finns..)men ett sunt förnuft!)
 
Sv: "Ta hjälp av en tränare.."

Hänger på lite på din tråd, hoppas det är okej.
Vad ska man tänka på när man anlitar en nh-tränare, eller när man letar efter en, så att man inte ramlar över någon skojare?
 
Sv: "Ta hjälp av en tränare.."

Det finns ingen som helst auktorisation av tränare utan man måste kolla själv. Tyvärr finns som i alla andra sammanhang bra och mindre bra tränare.

Jag skulle rekommendera dig att åka som åskådare på någon clinic först och se om du tror att tränaren är bra.
 
Sv: "Ta hjälp av en tränare.."

bäst är om du har möjlighet att besöka tränaren, och se denne träna hästar.

jag förstår att det kan vara rätt svårt att luska ut om tränaren är tillförlitlig eller ej, men det är alltid bra att ställa frågor. vad verkar tränarens filosofi bygga på, och vilken är attityden till hästen?

talas det om kommunikation eller kontroll? Dvs använder/beskriver tränaren metoder som går ut på att få hästen med sig mentalt, eller går det bara ut på att hästen ska lyda? Hur försöker tränaren göra sig förstådd hos hästen, via kroppsspråk som hästen förstår eller signaler baserade på det mänskliga tänkandet, som t.ex. repvifteri?

men slutligen är det du som hästägare som måste fatta beslutet i val om tränare. vad känns rätt i magen på dig?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 217
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 324
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: Sootie
·
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp