Bukefalos 28 år!

Ta in tomaterna?

jerseyko

Trådstartare
Min termometer visar att de varit som kallast +4,7 grader. Ska jag ta in mina tomater över natten?
 
Sv: Ta in tomaterna?

Det funderar jag med på.... Problemet är att de är så gräsligt stora och otympliga nu... Vet inte var jag ska ställa dem!!;)
 
Sv: Ta in tomaterna?

Jag hade inte tagit in dom. Men du kan ju täcka dom över natten med fiberduk eller liknande.
 
Sv: Ta in tomaterna?

Det funderar jag med på.... Problemet är att de är så gräsligt stora och otympliga nu...Vet inte var jag ska ställa dem!! ;)

Har +/- 15 st plantor, de står på våran altan, de flesta är långt upp i taket.
Den är visserligen inglasad med inte vindtätt, räcke och golv blåser det in i så det är ju samma utetempratur som utanför glaset.
Och jag vill helst inte ha in dem heller för jag mår illa av tomatplantelukten:crazy: Får kväljningar om jag tar på plantorna och sedan pillar mig i ansiktet utan att tvätta händerna först.
 
Sv: Ta in tomaterna?

De är ju inte alls stora och får ju utan problem plats i fönstret.

Kan jag bara ha ett typ gammalt lakan över dem? Min mamma tyckte jag kunde ställa in dem, eller bara plocka av kvistarna med tomater och låta de mogna i fönstret.

Den ena plantan har fått några gula blad längst ner.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Är det någon mer än jag som har hört att tomater är en frukt? Är det inte en grönsak så är det väl ändå ett bär? Någon som sitter på...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
9 515
Senast: Habina
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
349
Senast: Human
·
Mat Nu mognar tomaterna för fullt, och är såklart jättegoda, färska, i sallader av olika slag och som rostade i ugnen eller grillade. Det är...
2
Svar
26
· Visningar
1 869
Senast: Piglet
·
Hemmet Avfrostade frysen i morse. Nu när jag ska sätta igång den igen har jag ingen aning om vilken siffra jag ska ställa in på kylen...
Svar
6
· Visningar
397
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp