Ta med hunden på café

Daff

Trådstartare
Jag ska träffa mitt stickgäng på Espresso house i morgon och eftersom vi ska ses redan vid 17 kommer jag inte hinna ta någon prommis innan utan tänker ta med Doris.

Vi kommer nog att sitta där några timmar och jag funderar om jag borde ta med nån typ av bädd eller filt åt henne att ligga på? Är det okej att ha med ett tuggben och en vattenskål?

Planen är att jag ska promenera dit och eftersom det ska vara -18 ( :crazy: )kommer hon få ha på sig täcken som hon kanske kan ligga på men i övrigt så måste jag rymma allt i en ryggsäck.

Hur brukar ni göra om ni tar med hunden på café eller restaurang?

Kanske ska lägga till att det är en storpudel som tyvärr inte rymms i knäet 😁

FD8840EA-DD8C-4C19-B6D2-3A7158870AD0.jpeg
 
Jag ska träffa mitt stickgäng på Espresso house i morgon och eftersom vi ska ses redan vid 17 kommer jag inte hinna ta någon prommis innan utan tänker ta med Doris.

Vi kommer nog att sitta där några timmar och jag funderar om jag borde ta med nån typ av bädd eller filt åt henne att ligga på? Är det okej att ha med ett tuggben och en vattenskål?

Planen är att jag ska promenera dit och eftersom det ska vara -18 ( :crazy: )kommer hon få ha på sig täcken som hon kanske kan ligga på men i övrigt så måste jag rymma allt i en ryggsäck.

Hur brukar ni göra om ni tar med hunden på café eller restaurang?

Kanske ska lägga till att det är en storpudel som tyvärr inte rymms i knäet 😁

Visa bifogad fil 80518
Jag tar med en filt som jag rullar ihop och knölar ned i ryggsäcken alternativt sätter fast utanpå (har en kånken så det går att fästa en filt uppepå med hjälp av remmarna). Tar med en ihopvikbar skål eller så tar jag bara ett glas med vatten när jag kommer som blir hundens, alternativt frågar personalen om en skål. Det är inget konstigt alls :)
 
På hundvänliga ställen brukar de oftast fråga om man vill ha en skål alternativt kunna fixa fram någon djup tallrik eller burk men det är ju schysst att ta med en egen. Tuggpinne är väl jättebra att ha med! Lite godis kan vara bra också ifall hunden får tråkigt så kan man muta.
 
Han får ligga på golvet om vi äter. Brukar inte ta med något speciellt mer än ett tuggben. Vattenskål brukar man få på plats. Nu är min liten så han sitter i knä eller intill om vi bara tar en drink/fika.
 
Ammo och jag fikar rätt ofta på espresso house iom att jag alltid åker kollektivt. Brukar inte ha skål och så med, men vi brukar dela på scones han och jag.
 
Ammo och jag fikar rätt ofta på espresso house iom att jag alltid åker kollektivt. Brukar inte ha skål och så med, men vi brukar dela på scones han och jag.

Älskar att det är okej att ha med hunden dit, gör livet så mycket enklare!

Doris tigger aldrig när jag äter men hon är farlig på andras mat. Tror det dels beror på att jag äter vegetariskt och dels på att hon ibland får av andra.
Till nästa gång hoppas jag att hon har lärt sig att man inte får äta upp andras rester så att hon kan chilla lite mer men det var skönt att kunna ge henne ett ben att tugga på så att jag kunde koncentrera mig på att prata med kompisarna. Hon somnade efter ett tag men gillade inte att hon inte fick ligga i soffan.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 073
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 756
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 760
Senast: Guldaskig
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp