ta med hunden utomlands?

R

rover

Vad krävs för att jag skall få ta med mig hunden utomlands (skall till Frankrike) ? Rabies vaccination och...?
:confused:
 
id-märkt, vaccinerad mot rabies & leptospiros, den sprutan ges 2ggr med en månads mellanrum, sen får man vänta i ca: 4mån innan man kan ta blodprov som skickas vidare till ett godkännt lab som kollar upp så det har bildats tillräckligt med antikroppar.
sen skall man lämna in stamtavla, vaccinations intyg, det positiva blodprovet, för en sammanställning av länsvet.
man skall oxå ansöka om införsel tillstånd hos jordbruksverket.
 
För att resa till Frankrike krävs inget
särskilt, kolla med deras jordbruksverk
för säkerhetsskull, men det är om du vill
ta med den tillbaka till Sverige igen som
det blir "problem".
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Törnrosa
·
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: bollen__
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 975
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp