Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

ta med hunden utomlands?

R

rover

Vad krävs för att jag skall få ta med mig hunden utomlands (skall till Frankrike) ? Rabies vaccination och...?
:confused:

N

nermal

id-märkt, vaccinerad mot rabies & leptospiros, den sprutan ges 2ggr med en månads mellanrum, sen får man vänta i ca: 4mån innan man kan ta blodprov som skickas vidare till ett godkännt lab som kollar upp så det har bildats tillräckligt med antikroppar.
sen skall man lämna in stamtavla, vaccinations intyg, det positiva blodprovet, för en sammanställning av länsvet.
man skall oxå ansöka om införsel tillstånd hos jordbruksverket.

S

Stoppard

För att resa till Frankrike krävs inget
särskilt, kolla med deras jordbruksverk
för säkerhetsskull, men det är om du vill
ta med den tillbaka till Sverige igen som
det blir "problem".

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6449 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en granne som har en samojedhund som skäller så himla högt både i trapphuset och där den bor och nu vågar jag inte längre lämna...
2
Svar
21
· Visningar
1 592
Övr.Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
14 326
Hundträning Min 15 veckors dvärgschnauzer skäller på andra hundar. Det kan räcka med att han ser en annan hund på avstånd eller till och med hör...
2
Svar
21
· Visningar
1 665
Övr.Hund Har haft en del hundar genom åren, korthåriga, långhåriga, trimraser osv. Så självklart har jag haft hundar som fäller! Trodde jag...
Svar
4
· Visningar
482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips till kattskydd för balkongdörr
  • Att banta en hund

Hästrelaterat

Omröstningar