Ta sig från Sturup till Malmö C

Görel

Trådstartare
Moderator
Går det att åka kommunalt från Sturup till Malmö central eller är det bara flygbussar och taxi som gäller?
 
Det är, vad jag kan se hos Skånetrafiken, flygbuss eller taxi som gäller. Av de två alternativen skulle jag rekommendera flygbussen.
 
Det är, vad jag kan se hos Skånetrafiken, flygbuss eller taxi som gäller. Av de två alternativen skulle jag rekommendera flygbussen.
Tack för svar, gissade att det var så. Har försökt googla men hittade ingen kollektivtrafik som gick därifrån.
 
Tror det beror på att flygplatsen inte är så trafikerad. Det är nog svårt att få lönsamhet i kollektivtrafik dit. Jag bor i Malmö men flyger så gott som alltid från Köpenhamn. Kastrup känns mer som ”min” flygplats än Sturup.
 
Tror det beror på att flygplatsen inte är så trafikerad. Det är nog svårt att få lönsamhet i kollektivtrafik dit. Jag bor i Malmö men flyger så gott som alltid från Köpenhamn. Kastrup känns mer som ”min” flygplats än Sturup.
Jag har rest dit flera gånger men antingen blivit hämtad eller hyrt bil, då målet varit Flyinge. Nu skulle jag åkt tåg till Malmö men tåget ställdes in idag och det fanns inga tågbiljetter kvar på andra passande tåg så flyget fick bli en nödlösning.
Man kan ju ta sig kollektivt till både Arlanda och Bromma så jag tänkte att det kanske gick kollektivtrafik även till Skurup.
 
Jag har rest dit flera gånger men antingen blivit hämtad eller hyrt bil, då målet varit Flyinge. Nu skulle jag åkt tåg till Malmö men tåget ställdes in idag och det fanns inga tågbiljetter kvar på andra passande tåg så flyget fick bli en nödlösning.
Man kan ju ta sig kollektivt till både Arlanda och Bromma så jag tänkte att det kanske gick kollektivtrafik även till Skurup.
Du menade Sturup och inte Skurup, eller? För jag tänker att det går tåg regelbundet mellan Skurup och Malmö.

Det är hemskt vad mycket tåg som ställs in numera :(
 
Du menade Sturup och inte Skurup, eller? För jag tänker att det går tåg regelbundet mellan Skurup och Malmö.

Det är hemskt vad mycket tåg som ställs in numera :(
Jag menar flygplatsen ja, dit flyget jag blev tvungen att ta går 🙂
 
Går det verkligen att ta sig kollektivt till Arlanda? Har inte ArlandaExpress monopol på att köra dit? Finns det alltså lokaltåg och lokalbussar (inte Flygbuss) som går dit utan extraavgifter? När jag en gång för lääänge sedan skulle till Arlanda med vanligt tåg fick jag betala extra för att gå av på Arlanda.
 
Går det verkligen att ta sig kollektivt till Arlanda? Har inte ArlandaExpress monopol på att köra dit? Finns det alltså lokaltåg och lokalbussar (inte Flygbuss) som går dit utan extraavgifter? När jag en gång för lääänge sedan skulle till Arlanda med vanligt tåg fick jag betala extra för att gå av på Arlanda.
Det går SJ, SL, ...
 
Jo men är det inte ett särskilt tillägg på priset om du ska gå av på Arlanda? Typ det är billigare att åka Sthlm-Uppsala med exakt samma buss/tåg än Sthlm-Arlanda pga tilläggspriset.
Det kostar extra att stanna på Arlanda, ja. Men det är fortfarande billigare än att ta Arlanda Express.

Tillägg: Nu är det ju ett antal år sedan jag frekventerade Arlanda regelbundet, men det var inte alls ovanligt att det var typ billigare att ta tåget från Linköping till Arlanda, än att ta Arlanda Express från Stockholm, och då slapp man byte mm.
 
Det kostar extra att stanna på Arlanda, ja. Men det är fortfarande billigare än att ta Arlanda Express.
Men då går det ingen helt "fristående" kollektivtrafik till Arlanda är min poäng. Även om det finns flera färdsätt att ta sig dit så är det specialbiljetter. Är det samma på Bromma, någon som vet?
 
Det finns (? fanns) någon obskyr busslinje från Märsta till Arlanda, så nog går det att undvika den där extraavgiften med kollektivtrafik om en måste, men tidtabellen är inte den mest generösa vad jag minns.
 
Men då går det ingen helt "fristående" kollektivtrafik till Arlanda är min poäng. Även om det finns flera färdsätt att ta sig dit så är det specialbiljetter. Är det samma på Bromma, någon som vet?
Kollade nu, det går även vanliga* SL-bussar till Arlanda, men det har inte varit ett alternativ för mig, med avseende på var jag rest från/till.

*Alltså med ordinarie taxa. Tågen kostar extra för att Arlanda Express har monopol på spåren.
 
Men då går det ingen helt "fristående" kollektivtrafik till Arlanda är min poäng. Även om det finns flera färdsätt att ta sig dit så är det specialbiljetter. Är det samma på Bromma, någon som vet?
Till Bromma går både tvärbanan och SL- bussar som man inte betalar tillägg för.
 
Undrar hur det kommer sig, är Arlanda mer privatägt på något sätt än Bromma? Bromma var väl statligt ända tills nyligen eller är fortfarande?
 
Kollade nu, det går även vanliga* SL-bussar till Arlanda, men det har inte varit ett alternativ för mig, med avseende på var jag rest från/till.

*Alltså med ordinarie taxa. Tågen kostar extra för att Arlanda Express har monopol på spåren.
På UL är det Arlandatillägg även för buss.
 
Undrar hur det kommer sig, är Arlanda mer privatägt på något sätt än Bromma? Bromma var väl statligt ända tills nyligen eller är fortfarande?
Det handlar nog snarare om hur det är placerat. Bromma ligger ju mitt i smeten, har köpcentrum bredvid, och vi är många som kan gå dit. Arlanda ligger ju inte alls så centralt.
 

Liknande trådar

Samhälle En smula oplanerat har jag precis landat i Malmö och kommer behöva äta lunch här, någon som kan tipsa om något trevligt ställe ganska...
Svar
5
· Visningar
479
Senast: Halfrek
·
Tjatter Jag ska åka till Karlstad senare i år genom jobbet. Jag funderar på att ta ett tidigare tåg och passa på att se lite av stan, men vad...
Svar
10
· Visningar
677
Senast: Guldaskig
·
Samhälle I Sverige då... Jag vill med 4 pers åka från Malmö till Umeå. Kollat flyg vilket skulle gå på 20 000 kr tur och retur. Det är inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 737
Senast: VLMF
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 494
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp