Ta tillbaka såld vara?

Sonic76

Trådstartare
Jag sålde en sak
Den fungerade bara delvis vid ankomst
Erbjöd mig att ta tillbaka den
Köparen valde att behålla mot sänkt pris.
Nu vill köparen ha tillbaka pengarna och slänga saken
Hur hade ni gjort?
 
Det var tillbehör till saken som är värda en stor del av köpesumman men de vill hen ha tillbaka pengarna för med
 
Jag hade absolut inte betalat tillbaka några pengar! Hen har redan nekat ditt erbjudande om att returnera varan och få pengarna tillbaka, och utöver det accepterat ett sänkt pris, så du har verkligen inga vidare skyldigheter tycker jag. Nä, hen får lära sig att leva med konsekvenserna av sina beslut!
 
Jag sålde en sak
Den fungerade bara delvis vid ankomst
Erbjöd mig att ta tillbaka den
Köparen valde att behålla mot sänkt pris.
Nu vill köparen ha tillbaka pengarna och slänga saken
Hur hade ni gjort?
Hade inget gett några pengar tillbaka. Du har redan erbjudit retur med pengar tillbaka men köparen föreslog själv att behålla mot sänkt pris. Dessutom verkar det lustigt att du skulle ge pengarna tillbaka och köparen dessutom slänga det. Nej jag tycker du gjort ditt och att köpare nu får stå sitt kast :)
 
Jag sålde en sak
Den fungerade bara delvis vid ankomst
Erbjöd mig att ta tillbaka den
Köparen valde att behålla mot sänkt pris.
Nu vill köparen ha tillbaka pengarna och slänga saken
Hur hade ni gjort?

Du har försökt att avhjälpa och köparen valde att ha kvar saken till reducerat pris. I mina ögon finns inte så mycket mer att orda om. Skulle jag vara riktigt snäll så hade jag kunnat låta köpet gå tillbaka, men då vill jag ju ha tillbaka saken.

Var visst nr. 67 på den bollen!
 
Köparen försöker ringa och sms a
Har dock blockat.
Är lite orolig för att hen ska polisanmäla men jag har konversationen sparad på messenger.
Brukar betala tillbaka för att slippa bråk men i det här fallet har jag prutat och betalat frakt och det blir mer än halva det som han betalade.
 
Köparen försöker ringa och sms a
Har dock blockat.
Är lite orolig för att hen ska polisanmäla men jag har konversationen sparad på messenger.
Brukar betala tillbaka för att slippa bråk men i det här fallet har jag prutat och betalat frakt och det blir mer än halva det som han betalade.
Man kan inte polisanmäla någon för att de inte gör som man själv vill, så oroa dig inte för det. När varan visade sig ha nedsatt funktion kom ni överens om en lösning, att säljaren sen ångrar sig för stå för hen.
Du gör helt rätt som inte tillgodoser kraven från köparen!
 
Köparen försöker ringa och sms a
Har dock blockat.
Är lite orolig för att hen ska polisanmäla men jag har konversationen sparad på messenger.
Brukar betala tillbaka för att slippa bråk men i det här fallet har jag prutat och betalat frakt och det blir mer än halva det som han betalade.
Ta skärmbilder på hela konversationen för om personens konto tas bort försvinner konversationen också. (Eller så står det bara "facebookanvändare" istället för namnet).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 799
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 605
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 615
Senast: MML
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp