Bukefalos 28 år!

ta ut full avgift?

starcraft

Trådstartare
Är anmäld till en tävling imorgon, det är både ponny och häst för juniorer och häst"kategorin" är inte fulltalig för att kunna vara en egen kategori så de har de gjort så att vinnaren endast får en rosett, ingen plakett eller hederspris. Fine för mig (är ändå bara där som lärotid för mig och min nya häst), men får de verkligen då ta ut den fulla anmälning-/startavgiften då? Då hederspriser ska uppgå till insatsen till klassen och i detta fall är hederspriset = 0 kr och alltså inte i närheten av insatsen. Det känns fel att betala fullt när man faktiskt inte ens har chans att vinna tillbaka det som man faktiskt har annars. Någon som vet om de verkligen får göra så här eller om det finns något annat sätt att lösa det på?
 
Sv: ta ut full avgift?

Nej de får inte göra så. Tag kontakt med ditt distrikt. Klaga när du kommer dit och begär att få betala som för en avd B start.

Den klubben lär inte få fler starter vid nästa tävling om de behandlar sina tävlande så snålt, jag hade aldrig anmält mig dit igen om det hade varit jag. :mad:
 
Sv: ta ut full avgift?

Precis som du säger ska man få tillbaka det man har lagt ut på starten. Det som inte stämde är att rosetten inräknas, så kostar rosetten 10 kr, så ska du inte behöva betala något mer än 10 kr. Eller så får de se till att skaffa fram hederspriser/premier så att det man får tillbaka har värdet som de tar i avgifter.
 
Sv: ta ut full avgift?

det jag inte fattar varför dom har tagit bort plaketten mä okey om det inte finns hederspris men plakett är nästan ett måste tycker jag =)
(som älskar rosett och plaketter på tävling)
 
Sv: ta ut full avgift?

Det är alltså bara 1 eller 2 som rider häst. Det krävs ju minst 3 startande för att det ska räknas som en klass, är det färre så blir det ingen placerad, så egentligen är klubben snäll som låter dem rida istället för att ställa in hästklassen. Men i det här läget så skulle jag slå ihop ponny och häst istället för att fortsätta hålla isär dem, precis som man slår ihop ponnykategorier om det är för få i en viss storlek.

Vi gör likadant på vår tävling, slår ihop ponny och häst ocm någon av dem är för få (eller snarare vi skriver ut klasserna ihopslagna och sedan delar vi på ponny och häst om det blir tillräckligt många av vardera), är det fortfarande för få när det är hopslaget så delar vi inte ut några priser, bara rosetter, fast vi ger rosett till alla felfria inte bara 'vinnaren'.
 
Sv: ta ut full avgift?

vi var fyra :smirk:. Fast jag tror att det blev så att vinnaren fick alla priser som det stod på proppen.

men tack för svaren alla! det var alltså fler än jag som tyckte det verkade konstigt som de sa från början.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
936
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flow nu när det gäller ridningen. Det är SÅ roligt, och som @Araminta skrev något som jag måste försöka ta...
Svar
0
· Visningar
430
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 236
Senast: Wonna
·
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
46 157
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp