Tack-och-hej-då present

D

dorisdoris

Vi skall byta dagis till ett som ligger närmare där vi bor än på andra sidan sta'n.

Det känns jättesorgligt eftersom personalen på det dagis där vi är nu verkligen är toppen, de gjorde inskolningen jättelätt, ställer upp om man behöver ha tex 1-2 mer på morgonen än "normalt, tar sig tid att prata vad som hänt under dagen när man hämtar etc.

Så nu till problemet; vi känner att vi skulle vilja fixa en avskedspresent till dem för vi tycker att de gör ett sådant bra jobb, men vi vet inte vad vi skall fixa. Först tänkte vi en choklad ask, men hur nyttigt är det? Och de kanske villl bjuda barnen också..(1-2 år)

Har ni några förslag?
 
Sv: Tack-och-hej-då present

En korg med frukt , ett fint kort på barnet/n i form av ett tackkort eller ev. inramat och så någon liten personlig present till var och en i personalen som har jobbat närmast barnen kanske skulle passa bra?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tack-och-hej-då present

Kikar in på denna tråd då jag går och funderar på exakt samma saker!:laugh:
 
Sv: Tack-och-hej-då present

En present till var? Känns lite svårt eftersom jag inte känner dem mer "personligt" och vet vad de gillar...


Fler idéer? Ingen dagisfröken här som vet vad H*N skulle vilja ha?
 
Sv: Tack-och-hej-då present

kan du inte ge dem en sockerkaka eller en påse bullar till fikat? Och kanske en teckning som barnet har ritat om h*n är stor nog?
 
Sv: Tack-och-hej-då present

När mina barn slutat har vi gett vinbärsbuske, äppelträd, rabarberplanta osv. Det brukar vara populärt. :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 064
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 628
Senast: Emine
·
Skola & Jobb Jobbar sen ett år tillbaka i en butik (ja alltså har jobbat i butik i över sex år, men inte i denna butik, haha). Det rör sig om en...
Svar
6
· Visningar
1 935
Senast: lil-sis
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp