Tacka nej till nån som vill bjuda ut

MissFideli

Trådstartare
En kollega vill bjuda ut mig. Han har försökt några år nu och han är inte intressant för mig att träffa utanför jobbet. Däremot har jag gärna kvar en bra relation där.

Uppenbarligen svarar jag inte rätt saker eftersom han fortsätter. Det är på messenger han frågat.

Så vad svarar jag? Det står still i huvudet, jag kommer inte på nått bra. Det ska vara tydligt men ändå snällt.
 
En kollega vill bjuda ut mig. Han har försökt några år nu och han är inte intressant för mig att träffa utanför jobbet. Däremot har jag gärna kvar en bra relation där.

Uppenbarligen svarar jag inte rätt saker eftersom han fortsätter. Det är på messenger han frågat.

Så vad svarar jag? Det står still i huvudet, jag kommer inte på nått bra. Det ska vara tydligt men ändå snällt.
Vad har du svarat hittills då :confused: ?
 
En kollega vill bjuda ut mig. Han har försökt några år nu och han är inte intressant för mig att träffa utanför jobbet. Däremot har jag gärna kvar en bra relation där.

Uppenbarligen svarar jag inte rätt saker eftersom han fortsätter. Det är på messenger han frågat.

Så vad svarar jag? Det står still i huvudet, jag kommer inte på nått bra. Det ska vara tydligt men ändå snällt.
Jag hade en mycket efterhängsen kollega på ett tidigare jobb. När han bjöd ut mig svarade jag att det var en toppenide, och att jag skulle kolla med resten av kollegorna om de ville hänga på också, "för det är ju så mycket roligare om alla kan vara med".

Kollegan fattade vinken och frågade inte fler gånger :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 539
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 770
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 460
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp