Tacka och lamm!

Kicki_83

Trådstartare
Det finns just nu 11 får och 8 lamm på gården. Men två tackor har fått dött. Inge kontigt det kanske. Men Greta som en tacka heter. Hon är tjock "tvilling" tjock. Men har inte fått nå lamm än?!?!:eek:
Ser ut som hon har lite mjölk i alla fall.
Hon kan ju kanske bara vara sen och lamma men jag tycker det är lite för sent nu.
Eller ska ja säga åt fårägaren och kontakta vet?
 
Sv: Tacka och lamm!

Tror inte du behöver vara orolig. Vi var otroligt sena med att köpa bagge, så våra tackor har inte lammat än:-) men har sett idag att ev. blir det två tackor som lammar innan helgen är slut. Bara längtar efter de små ulliga o gulliga lammen!!!
 

Liknande trådar

Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 539
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 088
Senast: Mabuse
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 892
Senast: Niyama
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp