Milosari

Trådstartare
Detta übersvenska fenomen är ju en klassiker. Jag har aldrig riktigt lyckats få det till något återkommande men jag tänker att halva Sverige sitter inne med goda recept. Förutsättningarna är mjuka bröd, fattar inte konceptet med de hårda och att det kanske inte ska vara karatestarkt pga barn ska äta.

1) vad är bästa tillbehören till köttfärstacos? Jag har alltid samma dvs tärnad gurka, tomat, lök, burkmajs och sallad. "Tacosås" och creme fraiche till (gillar inte halvmjuk ost) samt sallad till. Men det blir ju lite fantasilöst efter några gånger.

2) fish tacos kräver enligt mig koriander och lime, men vad mer?
 
På fråga ett svarar jag:
Tortillas
Köttfärs med kryddor
Ost
Lök, gul och/eller röd
Majs
Tzatziki
Salsa
CF paprika och chili
(Tomat)
(Guacamole)
(Nachos)
(Cheese-dip)

Sakerna inom parentes är inget måste men funkar :)

På fråga två svarar jag avokado, mangosalsa och picklad rödlök.
 
Jag har alltid riven ost, paprika, tomat, gurka, sallad, majs och någon form av sås.
Gärna både tacosås (gillar sån salsa med ananas) och guacamole. Creme fraiche är gott, men behövs inte om man har guccis.
Är väldigt förtjust i att äta med nachos, gott med extra saltet. Annars mjuka bröd.
Jordnötter har jag haft ibland, jättegott.

Jag älskar tacos. Bland det bästa jag vet😁
 
Har "alltid" gurka, tomat, paprika, rödlök, majs, chili paprika creme fraiche. Extra lyx är ananas och riven ost.
Finns det inte chili paprika creme fraiche så är det gräddfil eller vanlig creme fraiche tillsammans med tacosås okej.
 
-Köttfärs
-Minitubs (gillar inte mjukt bröd utan vill ha cruch som bryter av)
-Lök
-Riven ost
-Stark tacosås
-Majs
-Fetaost
-Picklad chili
-Creme fraiche
-Tomat
-Guacamole
-Sen gilar jag tortillachips med chilismak att smula i tacosen eller dippa till.
 
Alltid köttfärs, tortillabröd (sambon vill bara ha det), gurka, tomat, iaf en färg paprika ibland två, riven ost, lök- gul ibland men oftast röd, tacosås, creme fraiche och majs. Ibland varierar jag med tacotubs och ananas :) 😋.

Vi älskar tacos, äter oftast det varannan lördag och då äter jag det även ofta till middag på söndagen med 😁
 
Väm mrysdad köttfärs, Tomat, gurka, rödlök (mycket godare än gul), avokado, riven ost, sallad, egen bönröra jalapeños, salsa, cf med vitlök. Mjukt bröd till
 
Vi har lite olika. Barnen vill alltid ha med ananas. Och gärna mjuka båtar. Nachochips finns alltid, ofta de chilikryddade. Jag vill ha aioli, riven ost, tacosås och burkjalapeno. Och så gurka och tomat, gärna gröna blad också för min del.
 
Svarar bara på fråga 1 pga har aldrig ätit fishtacos.:eek:

Vegfärs (anamma eller Quorn)
gurka
tomat
paprika
sallad
avocado
gul lök
banan
creme fraiche med Knorr Dressingmix vitlök :love:

Jag äter gärna hårda skal men även mjuka.
 
Detta übersvenska fenomen är ju en klassiker. Jag har aldrig riktigt lyckats få det till något återkommande men jag tänker att halva Sverige sitter inne med goda recept. Förutsättningarna är mjuka bröd, fattar inte konceptet med de hårda och att det kanske inte ska vara karatestarkt pga barn ska äta.

1) vad är bästa tillbehören till köttfärstacos? Jag har alltid samma dvs tärnad gurka, tomat, lök, burkmajs och sallad. "Tacosås" och creme fraiche till (gillar inte halvmjuk ost) samt sallad till. Men det blir ju lite fantasilöst efter några gånger.

2) fish tacos kräver enligt mig koriander och lime, men vad mer?
1. Frijoles refritos, alla dagar i veckan.
2. Mango, eller en fruktig salsa. Absolut inte vanlig tomat-paprika-baserad salsa.
 
Förutom diverse grönsaker, cremefraise med vitlök, sweet chilisås och jordnötter och pineappel salsa😋 banan är också gott i!
 
Vi har bytt ut köttfärsen mot pulled pork. Vi har mjuka bröd och alla de vanliga tillbehören som du redan räknat upp. Dessutom har vi ris till, det tycker barnen om att ha i sina bröd och jag som inte äter bröden har det som tillbehör. Jag klarar mig inte utan vitlökssås (turkisk yoghurt med pressad vitlök efter smak) och granny Smith-äpplen. Det är sååå gott! Ibland fräser vi kikärtor, champinjoner och vitlök och har till, det gillar dock inte barnen.
 
För mig så gör jag steker köttfärs och har i mild tacosås, då jag avskyr tacokryddan eller ja spiskummin (och sedan har i kryddan till sambons del).
Sen så ska va enligt mig utöver köttfärs:
Mjuk tortilla
Sallad
Paprika
Lök
Burkmajs
Tacoås/salsa
Riven ost
Gräddfil

2. Fisk tacos, får inget svar av mig då det jag ogillar mer än tacokrydda är fisk.
 
Tacos är det bästa som finns.
Oftast blir det köttfärs, gurka, tomat, majs, ost och gräddfil, ändrar jag något så är det oftast att jag lägger till annans.
Spelar ingen roll om det äts med bröd eller chips.

Tycker att barn brukar tycka om att äta tacos med taco chips.
 
Detta übersvenska fenomen är ju en klassiker. Jag har aldrig riktigt lyckats få det till något återkommande men jag tänker att halva Sverige sitter inne med goda recept. Förutsättningarna är mjuka bröd, fattar inte konceptet med de hårda och att det kanske inte ska vara karatestarkt pga barn ska äta.

1) vad är bästa tillbehören till köttfärstacos? Jag har alltid samma dvs tärnad gurka, tomat, lök, burkmajs och sallad. "Tacosås" och creme fraiche till (gillar inte halvmjuk ost) samt sallad till. Men det blir ju lite fantasilöst efter några gånger.

2) fish tacos kräver enligt mig koriander och lime, men vad mer?
Till fish tacos gör vi en slags salsa på finhackad rödlök eller silverlök, mango, avokado (fryst mango och avokado som fått tina går utmärkt), koriander, lime och finhackad chili. Ibland även skalad och tärnad gurka i salsan. Toppa med en klick creme fraiche. Vi serverar innehållet i mjuka små tortillabröd som vi torrstekt i en stekpanna. Så sjukt gott. All typ av vit fisk fungerar bra. I somras gjorde vi med panerad abborre till exempel, mums!
 
Detta übersvenska fenomen är ju en klassiker. Jag har aldrig riktigt lyckats få det till något återkommande men jag tänker att halva Sverige sitter inne med goda recept. Förutsättningarna är mjuka bröd, fattar inte konceptet med de hårda och att det kanske inte ska vara karatestarkt pga barn ska äta.

1) vad är bästa tillbehören till köttfärstacos? Jag har alltid samma dvs tärnad gurka, tomat, lök, burkmajs och sallad. "Tacosås" och creme fraiche till (gillar inte halvmjuk ost) samt sallad till. Men det blir ju lite fantasilöst efter några gånger.

2) fish tacos kräver enligt mig koriander och lime, men vad mer?

Det bästa är med de hårda bröden. De mjuka är inte goda. Det är säkert hur gott som helst med mjuka bröd om man hade gjort dem själv! Men med köpebröd ska det vara klassiska hårda tacoskal!

Köttfärs
Guacamole med tomat och koriander
Tomater
Majs
Champinjoner
Gurka
Ruccola
 

Liknande trådar

Mat Jag har insett att detta varierar enormt! Grunden verkar iofs vara densamma: *protein (tacofärs, vegofärs, kyckling etc) *bröd (mjukt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 722
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp