täcke i transport

Det beror på om det är varmt ute,är det varmt så har jag inget.Men om det är halvt så har jag ett fleestäcke på och luckan öppen.;)
 
Beror helt o hållet på vad det är för väder.
Varm sommardag = utan täcke.
Sommar, men kyligt = fleece el ylletäcke
Vinter = vintertäcke
Varit o tränat/tävlat o hästen är svettig = fleecetäcke med hals o annat täcke över beroende på vad det är för väder...
 
som det ät ute just nu har dom fleccetäcke men det bror helt på väder vad dom har för täcke.
 
som de e nu så har jag fleece täcke på pållen. Men blir det kallare så blir det termo täcke, eftersom hon inte åker transport me luckan stängd :smirk:
 
Jag har "våffeltäcken" för det mesta, på hösten om dom är svettiga har jag fleecetäcke med helhas. På vintern om hästen är svettig å d är svinkallt har dom vintertäcke alt. regntäcke ovanpå fleecetäcket...
 
brukade ha Coolertäcket från Bucas.. på vår/höst/kall sommar
o vanliga stalltäcket på vintern (ibland även vintertäcke över beroende på temp..)
 
Fleece eller ylle om det är mitt i vintern. Min pålla genererar så mkt värme när hon åker så att hon blir sjöblöt annars trots nerfälld lucka och öppet fönster fram... :crazy:
 
Ska snart transportera min häst, ca 1 mil. Ska jag lägga på honom ett täcke tycker ni? Det är ju så kort, men det kan ju bli drag... Isf ett fleecetäcke.
:confused:
 
På höst och vår fleece täcke, sommaren utan och på vintern fleece och något annat täcke över.
 
På sommaren och varma höstdagar har jag inget på när jag åker till träningen (hon är ändå genomsvett när vi kommer fram *pirrig* :crazy:, däremot har jag "våffel" el fleecetäcke när vi åker hem! Och så stall/termotäcke på vintern!
 
Hansbo kombitäcke är kanonbra! Under sommarhalvåret enbart det, vid kallare väder ett ylletäcke över, gärna med hals om det är riktigt kallt.
 
Var det varmt hade han inget täcke, om det var lite kallt, eller om han var svettig efter träning så hade han hansbo kombi-täcke, och regntäcke när det var riktigt kallt ute, ibland hansbo täcket under det.
 
Olika beroende på väder, dock alltid täcken som andas.

Allt ifrån ingenting varma dagar till fleece med hals + stoor ullfilt + ulltäcke när hon är helklippt.
 
Helt olika beroende på hur kallt/varmt det är ute. När det är som varmast åker han naken och när det blir lite svalare får han ha Hansbos kombitäcke (ni vet de där som är randiga i tex vitt, blått och gult). På hösten och vintern så har han ett fleecetäcke med hög hals och är det riktigt kallt även ett thermotäcke utanpå fleecetäcket.
 
På sommaren - inget eller Hansbo combitäcke
Vår o höst (inte så kallt) - brunt ylletäcke från Mia's
Vinter - blått termotäcke från Hubertus eller om det är riktigt kallt tjockt blå/vitt-rutigt termotäcke från Rhino
 

Liknande trådar

Utrustning Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 010
Senast: Shaggy
·
Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
458
Senast: Loma
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
296
Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp