Täcke med halvhals OCH avtagbar hals?

Eloise

Trådstartare
Som rubriken säger, finns det täcke med halvhals och avtagbar hals?
Tycker halvhals är så bra i passformen, men vill kunna ha en hals på de dagar det är riktigt ruggigt..
 
Premier equine har i alla fall. Jag har inget själv, men har kikat på dem och de ser väldigt trevliga ut.
 
Premier equine har i alla fall. Jag har inget själv, men har kikat på dem och de ser väldigt trevliga ut.
Inte utetäcke väl? Jag har stalltäcke från P-E med högre skärning och vanliga utetäcke med avtagbara halsar men det brukar inte gå att fästa halsar på halvhals täckena.
 
Vet du hur de är i kvalitet?

Jag är jättenöjd med mina två som jag har på nuvarande hästen. Finns inte en skråma på dem och de ligger perfekt på både nuvarande och förra hästen.

Min förra häst lyckades göra slarvsylta av ett trinity men han var rätt extrem i att dra sönder täcken. :o Han tog antagligen tag i handtaget på kompisens täcke och drog. Muskelvärken han fick i nacken efteråt tog väl en två veckor att bli av med.:grin:
 

Bifogade filer

  • C2F5017D-8AF3-4329-954F-4DEEAB4F954B.jpeg
    C2F5017D-8AF3-4329-954F-4DEEAB4F954B.jpeg
    110,1 KB · Visningar: 40
Jag är jättenöjd med mina två som jag har på nuvarande hästen. Finns inte en skråma på dem och de ligger perfekt på både nuvarande och förra hästen.

Min förra häst lyckades göra slarvsylta av ett trinity men han var rätt extrem i att dra sönder täcken. :o Han tog antagligen tag i handtaget på kompisens täcke och drog. Muskelvärken han fick i nacken efteråt tog väl en två veckor att bli av med.:grin:
Hur är dina hästar i bogen?
 
Vet du hur de är i kvalitet?

Mitt höll tort I 3 säsonger med det täcket som det mest använda. Yttertyget är dock ganska tunt (bara 600d, eller var i alla fall då, när jag köpte det) så har man en oförsiktig häst eller tuffa hagkompisar är de ingen höjdare.

Det skall också tilläggas att täcket salufördes betydligt billigare när jag köpte mitt än vad det är idag. Jag har därför valt att köpa HW istället (för typ samma peng).
 
Mitt höll tort I 3 säsonger med det täcket som det mest använda. Yttertyget är dock ganska tunt (bara 600d, eller var i alla fall då, när jag köpte det) så har man en oförsiktig häst eller tuffa hagkompisar är de ingen höjdare.

Det skall också tilläggas att täcket salufördes betydligt billigare när jag köpte mitt än vad det är idag. Jag har därför valt att köpa HW istället (för typ samma peng).
Jag har bara använt HW tidigare och varit nöjd. Säljaren sa att halvhals sitter bäst på honom, men jag skulle vilja ha hals också och det finns väl inte hos HW..?
 
Inte utetäcke väl? Jag har stalltäcke från P-E med högre skärning och vanliga utetäcke med avtagbara halsar men det brukar inte gå att fästa halsar på halvhals täckena.
Hmm. Förut fanns det i alla fall. Lucanta, tror jag att modellen hette. Jag skulle klicka hem ett men ångrade mig. Jag använder aldrig hals, men alltid halvhals, så tyckte att det var lite onödigt med halsen... så därför kommer jag ihåg det.
Men den modellen kanske har utgått ur sortimentet nu?
I så fall ber jag om ursäkt för att jag inte kollade innan jag tipsade @Eloise.
 
Jag har bara använt HW tidigare och varit nöjd. Säljaren sa att halvhals sitter bäst på honom, men jag skulle vilja ha hals också och det finns väl inte hos HW..?
Nej, på HW är det antingen eller. De har ju sina halsfästen på insidan av täcket, ska man kombinera halvhals med avtagbar helhals måste ju fästena sitta på utsidan (med sömmar i yttertyget) och det finns ju rätt stora nackdelar med det, ökad risk att det inte håller tätt.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
770
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
936
Utrustning Vilka är era favoritmärken på täcken som passar till brett ansatt hals? Senast jag hade täckeshäst var det ett varmblod som kunde ha det...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Har köpt ett halvblod som är lite frusen av sig. Är klippt på hals och bog. Jag vill gärna ha ett täcke med ”fast” hals, alltså inte...
Svar
17
· Visningar
1 566
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Vanvård ridskola råd.
  • zitch vet pour-on
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp