Täcke som faktiskt håller?

@twiga Det har ju en onödig flärp över t-spännena fram tycker jag. Fattar inte vitsen med den, då den bara fäster med kardborre och personalen i mitt stall typ aldrig lyckas fästa den så den hänger och slänger där. Men den har ingen annan funktion än att skydda t-spännena. Din häst kommer nog hålla sig sysselsatt med den ;)

PS passa på att köpa nu idag då de har rea på dessa täcken! ;)

Haha jo den såg jag och den kommer nog inte leva alltför länge om det nu blir ett sånt täcke :cautious::laugh:

Väntar nog till våren, dom brukar ju ha rabatt nästan jämt :p
 
Den här tråden hade jag visst glömt bort :o

Men vi försökte klaga på täcket - utan gehör från butiken. Slutade med att jag kastade skiten, och köpte Börjes billigaste täcken i stället, i hopp om att de åtminstone skulle bräcka den här skitens rekord och hålla 12 gånger. :p

Trots att situationen i hagen har blivit mer "ansträngd", och vissa hästar börjat bita mer i varandras täcken, har Börjes hållit utan att få minsta lilla repa! :banana:
Och mitt HW blev trasor av ingenting, efter 11 gånger.... :rage:
I ditt fall hade jag krävt att få byta hage. Hagkompisen sliter väl sönder grimmor också, och jag hade inte orkat köpa nytt hela tiden p.g.a. någon annans häst. Att det händer nån gång nu och då kan jag förstå, men så ofta som det verkar hända din häst hade jag inte orkat med.
 
@Dressyrtjejen_97 Om du inte kan byta hage så se till att ha ett skräptäcke överst. Förra året hade jag i lösdrift med en täckesätare, kunde inte byta hage, fick helt enkelt se till att ha ett skräptäcke överst som fick offras. Det ska då vara ett ofodrat skal som lyfter när hästen biter i det, så att underliggande täcken inte följer med och går sönder. Funkade jättebra med ett annat utetäcke underst, stalltäcket jag hade åkte med och gick sönder det med.
 
@em-pirre @stjarnfrugt
Dessvärre kan jag inte byta hage :(
Nu på senaste har dock sår (så gott som dagligen) och grimmor (ett flertal) varit de stora problemen... Börjes-täcken rår hästarna visst inte på! :D
Kan berätta mer i PM om ni vill veta!
 
@Dressyrtjejen_97 vilka börjestäcken är det du har? Jag behöver en ny uppsättning till min nya häst och ett vintertäcke till min andra... tänkte försöka tänka lite ekonomiskt men då måste det ju vara ekonomiskt på så vis att man slipper köp nytt hela tiden också :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har under de senaste dagarnas kyla insett att min gamla dunparkas från 2005 har gjort sitt. Dunet är inte riktigt där det ska vara och...
Svar
19
· Visningar
1 399
Senast: Bison
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 223
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 900
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp