Täcke till kraftiga hästar?

A

anci_87

Hej! Jag undrar om det finns nåt ställe som säljer hästtäcken specialgjorda för fjordingar/andra kraftiga hästar, dvs större i halsen men ändå inte längre? Har stora problem me att hitta ett bra... Köper nu en storlek för stor, vore skönt om man kunde köpa ett som verkligen passar.
/Annica
 
har en kompis som har en fjording. Hon har shiretäcken till sina hästar, de passar bra till hennes häst som är rätt kraftig över bringan.
 
Jag har haft samma problem som du!Hadde en häst som drog måtten rygg storl 145/Bog storl 155 så det blev lite problem!Jag köpte täcken här i från bebbes
Otroligt bra täcken till bra pris med tanke på att du får dom uppsydda efter din häst :D
 
En alltså? eh, tycker snarare att det är problem att dom åker för långt bak på mina fjordigar, alltså att dom är för stora i halsöppningen.
De enda som ligger bra är tävken som går upp lite i nacken, alltså blir manen lite platt men hellre det.

Vad har du för bauta fjording?.
:confused:
 
Horseware har ett täcke som heter eXel , gjord för den kraftigare hästen.
 
Hon är 155 cm i mankhöjd o kraftig, så hon e en rejäl fjordis!
 
det finns bogbreddare men det kan bli ganska bökigt kanske..?
 
Jag köpte ett på Exklusiv, iofs till ett litet halvblod, men det är verkligen super! :bump: Har ett med halsveck istället för bogveck, det måste ju vara bra till en kraftig häst oxå?
Ett ullfodrat regntäcke i det bästa yttermaterialet kostade nog 895 har jag för mig. Men då var det inte måttbeställt, men jag valde färgkombination själv.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 300
Senast: Squie
·
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: iNHALE
·
Kläder & Bli fin Så galet svårt det är att hitta något som verkligen passar! Jag har köpt på olika ställen men inte hittat rätt. Provat Twilfit, Miss...
Svar
16
· Visningar
890
Senast: Kratus
·
Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
801
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp