Täcke till krullsvans

Shiban har en 'Muddy Paws' som sitter bra utan att störa svansen (hon avskyr verkligen det) och så har båda hundarna varsin sådan här, som sitter jättebra faktiskt. Jag blev lite förvånad. :D
1612091556811.png


Muddy Paws.
stormguard-coat-no-text-copy.jpg
 
Var har du köpt västarna eller vad man ska kalla dem?

Ska kolla på Muddy Paws.
 
Inte krullsvans, men höga svansar :)
Är det riktigt kallt använder jag Hurtta Summit Parka som har dragstop vid svansroten, så man kan reglera längden på täcket där (och det blir som ett v där då). Var,t enligt mina som inte så ofta vill ha det.
Dock är täcken värdelösa på kortbeningar om det är snö ute, så till nästa vinter om det blir kallt så blir det nog något annat som antingen sitter tajt eller inte har bröstplatta. :)
 
Inte krullsvans, men höga svansar :)
Är det riktigt kallt använder jag Hurtta Summit Parka som har dragstop vid svansroten, så man kan reglera längden på täcket där (och det blir som ett v där då). Var,t enligt mina som inte så ofta vill ha det.
Dock är täcken värdelösa på kortbeningar om det är snö ute, så till nästa vinter om det blir kallt så blir det nog något annat som antingen sitter tajt eller inte har bröstplatta. :)

Går täcket ner lite över låren när man dragit åt vid svansen?
 
Var har du köpt västarna eller vad man ska kalla dem?

Ska kolla på Muddy Paws.
Beställde hem från Amazon, men de verkar finnas på Ebay också. Storlekarna är Väldigt små dock, så bättre ta i i överkant. De var så billiga att jag tyckte det var värt att prova och jag blev glatt överraskad. Det här är andra säsongen jag använder dem nu.
 
Jag modifierar täckena lite :D

Dålig bild men den bästa jag hittade nu lite snabbt
täckesvans.jpg



Har inga dyra täcken till mina så är inte så noga om det inte blir perfekt eller bra öht, jag förlorar inte mycket pengar på det liksom 😅 De har dessutom sällan täcken på sig. Vissa modeller av täcke funkar trots knorren, men det gäller ju att ha lite flyt då också med rygglängden så att det slutar precis innan svansen.
 
Går täcket ner lite över låren när man dragit åt vid svansen?

Jag har Hurtta Extreme Warmer på min högsvansade hund (heeler). Det går ner väldigt bra över låren samt har bensnören som är i bra längds dvs inte skär in i ljumskarna. Det går att korta ganska mkt över svansen och det ligger ändå bra i övrigt. Hade ju schipperke innan så ja, det hade nog suttit bra på den med :)
 
Inte krullsvans, men höga svansar :)
Är det riktigt kallt använder jag Hurtta Summit Parka som har dragstop vid svansroten, så man kan reglera längden på täcket där (och det blir som ett v där då). Var,t enligt mina som inte så ofta vill ha det.
Dock är täcken värdelösa på kortbeningar om det är snö ute, så till nästa vinter om det blir kallt så blir det nog något annat som antingen sitter tajt eller inte har bröstplatta. :)

Hur sitter Summit Parka jämfört med Extreme Warmer? Om du har båda dvs... skulle behöva ett tunnare täcke med samma passform, för "sörlandsvinter" (varmare än -5 grader)...
 
Back on Track har öppning med dragkedja för raser med hög/rullad svans. Gillar att de går ner ordentligt över rumpa/lår så att man får skydd även på de partierna när det är ordentligt kallt.
 
Jag modifierar täckena lite :D

Dålig bild men den bästa jag hittade nu lite snabbt
Visa bifogad fil 64102


Har inga dyra täcken till mina så är inte så noga om det inte blir perfekt eller bra öht, jag förlorar inte mycket pengar på det liksom 😅 De har dessutom sällan täcken på sig. Vissa modeller av täcke funkar trots knorren, men det gäller ju att ha lite flyt då också med rygglängden så att det slutar precis innan svansen.
Viktor är snart 2 år och har inte behövt täcke innan men nu är det så pass kallt att det kan vara bra att ha. Han ska alltså inte heller ha det så ofta. Billig låter bra 😁
 
Back on Track har öppning med dragkedja för raser med hög/rullad svans. Gillar att de går ner ordentligt över rumpa/lår så att man får skydd även på de partierna när det är ordentligt kallt.

BoT funkar inte på honom. Att ha svansen genom ett hål vägrar han. Tycker inte den funktionen funkar bra på nån hund och då har jag haft ett antal.
 
Jag har Hurtta Extreme Warmer på min högsvansade hund (heeler). Det går ner väldigt bra över låren samt har bensnören som är i bra längds dvs inte skär in i ljumskarna. Det går att korta ganska mkt över svansen och det ligger ändå bra i övrigt. Hade ju schipperke innan så ja, det hade nog suttit bra på den med :)

Får nog åka till nån butik och testa Hurtta täcken på honom. Ni är ju flera som föreslagit dem.
 
Jag har ett pomppatäcke till Humla som passar väldigt bra. Har använt det som modell till alla täcken jag sytt själv till henne efter det :) Visa bifogad fil 64111

Toppen att du skrev om det. Har funderat på om Pomppa kan funka. Använde det till min kelpie och hon kunde ha svansen uppåt med det på men Viktors svans sitter högre än hennes gjorde. Jag gillar Pomppa så det vore perfekt om det funkar. Ska åka och testa Hurtta i butik först, Pomppa måste jag beställa hem.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: BornAgain
·
Hästvård Jag har läst en hel del annonser för stallplats senaste tiden och frasen i rubriken är väldigt vanlig. Men betyder det att man lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 656
Senast: Apollo 13
·
  • Artikel
Hästnyheter En veterinär säger att täcke på hästar under vintern är onödigt. En forskare kontrar med att ett täcke visst kan vara bra. Här kan du...
Svar
18
· Visningar
1 548
Senast: Stereo
·
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 192
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp