Fiorano

Trådstartare
Om ni skulle få göra ett eget täck, en modell som ni tycker fattas i affärerna vad skulle det va?

Jag hittar inget vettigt stalltäcke med hög hals på. Horseware har visserligen-men de kostar och jag har tre hästar...
 
Jag tycker just Horse Wear gör de ultimata täckena, men de är som sagt svindyra :crazy: Ett tips är ju att försöka hitta begagnade, tex här på Bukefalos. De har ju klart bättre kvalité än många andra täcken också så har man råd att köpa ett kan man ju ha det i många, många år.
 
Nu vet jag inte var du bor men på 'TF Häst och fritid' i Sthlm är HW täckena billigare än på andra ställen. De brukar finnas i Globen också (och Scandinavium?) och då är de ännu "billigare".
 
Jag skulle vilja hitta ett theromtäcke av tjockare modell med halvhals, bogveck, kryssgjordar, bensnören o med svanslapp... :)
Det kanske finns... :confused: Jag har dock inte hittat det...
 
hööks har ju ett nytt stalltäcke, jättesnyggt, men vet ej hur tjockt det är. Det har iaf halvhals, elastiska bogveck... osv..
 
Hööks TM Thermo Stalltäcke har IKKE elastiska bogveck.
Det har ikke svanslapp heller.
Men det er et meget fint og bra täcke, virker varmt og godt og har "glatt" foder mot hesten.

Bucas har stall täcke med hel hals.
 
fleecetäcke med bogveck, hög hals och permanenta gjordar, samt bensnören. Går visserligen att sy dit själv...
Om man nu hade kunnat sy. Vågar inte fråga varken svärmor eller min mamma. Båda är totalt anti hästar.
 
oki...
Jag vill ha ett utetäcke med EN STOR FET REFLEX på täcket nånstans...
inte dom där små futtiga refelxstripen på svanslappen...
utan en RIKTIG!!!

Detta efter att pållarna slet sig ur hagen i vintras och d va inte SÅ kul att köra runt och leta efter två hästar med mörka (d flesta täcken e ju rätt mörka i färgen) täcken i mörkret... :crazy:

så d vill jag ha....
vem kan man skriva till...
göran persson kanske... :D

:banana:Charlie :banana:
 
Jag tog fram limtuben och limmade fast reflexband på hästens täcke!

Reflexgrimma i all ära, men de kan ju lätt åka av om hästen leker eller fastnar...
Min häst är svart och går nu med ett svart täcke... Inge vidare när det är mörkt ute...

Satte en tvärs över svanslappen, på sidan på varje "gjordfäste" där maggjordarna är fastsydda i täcket, och en mitt fram på bogen.
Då reflexerna är pålimmade är det inga problem med att täcket skulle kunna läcka pga att jag skulle ha sytt i det. Dessutom är det nog för tjockt för att sy i.

Kärlek och reflexer kan man aldrig få för mycket utav! :)
 
Kärlek och reflexer kan man aldrig få för mycket utav!

:rofl: så sant!!
Det var ett himlans bra tips som jag ska anamma! :bow: Men vad använder man lämpligen för sorts lim?
 
:D
När jag var liten, gick väl i femman tror jag, så designade jag ett hästtäcke med penna o papper.

Det skulle vara tunt typ nättäcke.
Men det skulle börja lukta illa när solen lyste på det så att inte flugorna ville sitta på hästen.

Skulle även finnas matchande flughuva till :bow:

Givetvis skulle det sluta lukta när man hängde in täcket i stallet eller när det iafl inte behövdes :D
 
Jag skulle vilja ha ett tjockt vintertäcke med:
*Hel, fodrad, fast hals
*Omlottknäppning i fram
*Löstagbar magvärmare
*Kryssgjordar som sitter fast på insidan av täcket
*Svansskydd
*Elastiska bensnören
*Gärna fleecefoder närmast hästen :love:
*Andas-funktion absolut nödvändigt!

Sen ska det naturligtvis vara rivstarkt, helt vatten/vindtätt och hållbart. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: sweep
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 424
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Min häst visar ofta missnöje över allt från täcken och schabrak (lägger öronen bakåt, höjer nacken och biter i luften) till ryckt...
Svar
16
· Visningar
1 390
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp