Täcken från Lippo

cajjer

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av täcken från lippo? Hur är passformen, vattentätheten etc.?

Min kille är lite nättare runt bogen så skriv gärna hur ni upplever den runt just bogpartiet :)
 
En häst på jobbet har haft ett sånt, 100g utetäcke var det. Låg toppen på henne och då var hon en lite nättare modell med ganska små bogar. Höll tätt utan problem och som sagt bra passform :up:
 
En häst på jobbet har haft ett sånt, 100g utetäcke var det. Låg toppen på henne och då var hon en lite nättare modell med ganska små bogar. Höll tätt utan problem och som sagt bra passform :up:
Tack för svar! Låter bra, då får det nog bli ett sånt :D
 
Passar inte alls på min som har rejäla bogar, på tok för litet i fram, så kan tänka mig att det ligger bra på häst som är liten i fram :)
 
Passar inte super på min häst. Som iofs är smal fram, men har hög manke och täcket blir då trångt i halsen.
 

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 192
Senast: skiesabove
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
631
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp