Täcken, hur får man dem att hålla?

Fortfarande exakt samma problem, men jag är rätt säker på att det INTE är klättrande det handlar om. De flesta hästarna i flocken har byts ut sedan jag startade tråden - och fortfarande är min och en till lågrangad hackkyckling. Långa ränder efter tänder längs med magen och uppe på rumpan. Har själv sett när det händer.

Det är SÅ tråkigt. Hon hann inte ens ha på sig täcket i 24 h innan hela sidan var öppen igen. Jag har ett nytt täcke som jag kan lägga på henne, men det känns ovärt till tusen innan flocken är mer sams. Det finns inte ens något att bråka om! Fri tillgång på grovfoder, ligghall och vatten.

Letar fortfarande stallplats - utan att hitta något vettigt.
 
Fortfarande exakt samma problem, men jag är rätt säker på att det INTE är klättrande det handlar om. De flesta hästarna i flocken har byts ut sedan jag startade tråden - och fortfarande är min och en till lågrangad hackkyckling. Långa ränder efter tänder längs med magen och uppe på rumpan. Har själv sett när det händer.

Det är SÅ tråkigt. Hon hann inte ens ha på sig täcket i 24 h innan hela sidan var öppen igen. Jag har ett nytt täcke som jag kan lägga på henne, men det känns ovärt till tusen innan flocken är mer sams. Det finns inte ens något att bråka om! Fri tillgång på grovfoder, ligghall och vatten.

Letar fortfarande stallplats - utan att hitta något vettigt.
Vilken häst är det som hacker på din?
 
Rambo Supreme är av ballistisk nylon som ska vara det mest slitstarka.

Alla Rambo är väl Ballistic Nylon? 🤔

Mitt råd är att köpa gamla rambotäcken till hästar som härjar. Tycker de var hållbarare förr, tänker typ 15-20 år gamla. Dessutom gråter inte plånboken ihjäl sig när de väl går sönder...
 
Alla Rambo är väl Ballistic Nylon? 🤔

Mitt råd är att köpa gamla rambotäcken till hästar som härjar. Tycker de var hållbarare förr, tänker typ 15-20 år gamla. Dessutom gråter inte plånboken ihjäl sig när de väl går sönder...
Det är rätt svårt att hitta billiga upplever jag. Billigaste jag hittade sist var för 3000.
 
Alla Rambo är väl Ballistic Nylon? 🤔

Mitt råd är att köpa gamla rambotäcken till hästar som härjar. Tycker de var hållbarare förr, tänker typ 15-20 år gamla. Dessutom gråter inte plånboken ihjäl sig när de väl går sönder...
Men Supreme har 1650D de andra har 1000D
 
Jag tänker att trasiga täcken väl är det minsta problemet när hästen blir så illa biten att till och med de mest slitstarka täckena går sönder hela tiden. Stackars häst som behövt bli så illa behandlad av hagkompisarna i ett helt år.

Fast ser man hur tex unga hingstar/valacker leker så är jag inte jätteförvånad att täcken går sönder. Det behöver inte betyda att hästen är mobbad. Jag hade en sån valack som hade det beteendet i hela sitt liv.

Jag har löst liknande bekymmer med att ha dubbla täcken, först täcket som ska skydda hästen, sedan ett tunt skal ovanpå. Det följer ju med när nån biter i det och brukar skona det undre.
 
Fast ser man hur tex unga hingstar/valacker leker så är jag inte jätteförvånad att täcken går sönder. Det behöver inte betyda att hästen är mobbad. Jag hade en sån valack som hade det beteendet i hela sitt liv.

Jag har löst liknande bekymmer med att ha dubbla täcken, först täcket som ska skydda hästen, sedan ett tunt skal ovanpå. Det följer ju med när nån biter i det och brukar skona det undre.
Ts har ju själv skrivit att det är ”dumma kompisar” och att hästen är hackkyckling i hagen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 271
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 456
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Var har energin tagit vägen? Det känns som om jag bara sover och sover. Vissa dagar sover jag nästan 20 timmar och har ändå inga problem...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: MiaMia
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
593
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp