täcken... jag blir galen...:S

K

Killa

är det någon som kan hjälpa mig och berätta vad ni tycker man behöver för täcken till en klippt kyltålig ponny!!!? blir hlt tokig på alla olika typer man behöver och INTE behöver:P
 
Ett ofodrat regntäcke och ett vinter täcke sen kan ett fleece täcke eller ull täcker vara bra att ha!

Regntäcket för de blåsiga och ruskiga dagarna när det inte är så fruktansvärt kallt.

Vintertäcket de riktigt kalla dagarna.

Och fleece eller ylletäcket när hästen är svettig.
Dår oxå att ha under regn täcket för extra värme och när hästen är vetttig eftersom det transporterar bort fukt från hästen :D
 
Jag tycker man behöver till alla hästar som rids och klipps:
*Ett regntäcke
*Ett mellantjockt vintertäcke
*Ett tjockt vintertäcke (ev. hals om man vill/behöver)

Vill man inte köpa flera kan man ju köpa ett mellanfodrat och lägga t.ex. ett fleecetäcke under när det är som kallast.
 
Oj, svarade bara på utetäcken... andra täcken man kan behöva är:
*ett fleecetäcke som svettäcke, eller ett ylletäcke.
*Och kanske ett skrittäcke att ha när du rider ut när det är kallt.

Det finns som sagt en hel uppsjö av täcken, men har man dessa klarar man sig! :D
 
Jag har:
Fleccetäcke (itarnspoerten samt efter träninga mm)
Thermo/stalltäcke (inne täcke alt transport täcke om det är väldigt kallt)
Regntäcke m bomullsfoder (används nu och på våren)
Vintertäcke (när det är riktigt kallt)
 
Ett kontroversiellt svar: Om din häst b e h ö v e r täcken, borde du inte märka det utan att behöva fråga då?
 
jo d e klart jag vet vad hon behöver.. men jag ville knaske höra andras åsikter också?... eller?
 
ska du köpa ett till täcke bara för att ev. någon annan har det till sin häst :confused:
 
Tycker det är bra om man hinner rida också.... Även om hästen alltid går ute och inte blir klippt så kankse man inte har tid att åka dit och torka hästen med fön först....
Hästar mår säkert jättebra med naturlig vinterpäls, gott om mat, stora hagar att röra sig på mm mm. dom fryser säkert inte så lätt som vi tror men för ärlighetens skull... Är det inte ganska enkelt att ha täcke på av bekvämlighet??? Vi är ju ganska bekväma i vanliga fall så varför inte nu???
 
Ett tjockt utetäcke, ett regntäcke. I termotäcke att ha under regntäcket när det är halvkallt.
En filt och ett fleccetäcke när han är svettig... Filten brukar jag dessutom ha när jag rider ut på vintern och ska ta det lugnt... Sedan har man ju hur många täcken som helst helt i onödan också iofs...
Tycker det är kul med täcken och så är jag lite bekväm också... Gillar inte lerbad vilket min häst gör ;)...
Skulle dö av lungsot om jag skulle bosta hela han ren innan en ridtur!!! :crazy: :rofl:
 
Jo men nu frågade hon ju vad hästen BEHÖVER och den frågan behöver man ju inte ställa sig om det handlar om sin egen bekvämlighet.
 
nje d ska jag inte... men jag kan ju kanske få ngt bra tips.. :confused: jag vte ju bäst själv vad hon behöver men man kna väl få fråga iaf utan att ngn ska bli lack?.........
 

Liknande trådar

Utrustning Ja på täcken då! Vilket band ska man använda och var hittar jag metallfästena? Jag vill ha dubbla fästen, dvs en del som är fastsydd och...
Svar
11
· Visningar
458
Senast: grådis
·
Hästvård Jag har läst en hel del annonser för stallplats senaste tiden och frasen i rubriken är väldigt vanlig. Men betyder det att man lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 630
Senast: Apollo 13
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: sweep
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp