Täcken & tröjor (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

Jag är tacksam för att Dunit är så obekymrad över vad vi sätter på honom. Lite kul ändå att se att när han fick på sig Hurtta Casual-overallen idag för första gången så blev han superpigg trots riktigt skitväder, den var tydligen riktigt skön, bättre än täcke till och med.
 
Winter lyckades fastna i nåt buskage idag och drog upp ett hål i sitt täcke, så nu har det nog gjort sitt. Både Breeze och Ringo använde det innan honom, så det har ju hängt med ett tag och varit lagat på diverse ställen förut.

Tror det är en äldre modell av Hurttas Summit Parka som vi hade, så funderar mellan den eller Expedition Parka. Nån som har nåt annat kul förslag? Med tanke på västkustsvädret bör det ha bra regnmotstånd och inte bara vara ett rent vintertäcke.
 
Beställde tröjorna i förrgår med en vän som också skulle shoppa på samma sida. Tröjorna kom idag :D På lördag ska vi ses och då får jag dem. Hoppas verkligen att de blir bra.
 
Har testat den och tyvärr sitter en bedrövligt på mina :/ Någon av hurttas äldre modeller passade betydligt bättre, men ja, de säljs ju inte längre.


Största problemet med vintertäcken är att de sällan är tillräckligt varma :p Har sett "vintertäcken" som mer är något vi skulle använda en vanlig höstdag...
Vi har ett Alpha pro från Non-stop dogwear. Så himla gosigt, känns som ett duntäcke typ :DStällbart med resår i hals och vid rumpan så det passar hundar med lite gladare svansar också.
Fattar inte hur jag lägger in bilder från mobilen, så här är en länk 😅
https://www.instagram.com/p/B36nLfShDKE/?igshid=dkpsdmr57hw5
 
Jag har allt möjligt till azawakhen (även fula ärvda biltematäcken), men den i särklass bästa tröjan fick jag sytt av en aza-uppfödare i Sverige. Det är i ull så håller värmen även om det småregnar och ger inte eletriska stötar när man tar av den :) Tyvärr har hon tillfälligt lagt ner sin beställningsverksamhet, men kanske den återkommer. Finns som overall_byludmilla på Insta.
20190814_DSC3328w.jpg
 
Jag har allt möjligt till azawakhen (även fula ärvda biltematäcken), men den i särklass bästa tröjan fick jag sytt av en aza-uppfödare i Sverige. Det är i ull så håller värmen även om det småregnar och ger inte eletriska stötar när man tar av den :) Tyvärr har hon tillfälligt lagt ner sin beställningsverksamhet, men kanske den återkommer. Finns som overall_byludmilla på Insta. Visa bifogad fil 65239
Så elegant!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp