B

**BORTTAGEN**

Jag vet inte vad jag ska köpa för täcke till min häst!
Känner att jag behöver ett till...
just nu har jag:
Sveatäcke ca 200gr med avtagbar hals
Masta täcke med hals 300gr

Vad skulle ni köpt för täcke om ni hade dessa två?
Jag velar mellan ett regntäcke eller ett vintertäcke till.
För nu när mitt tunna blir blött tar det aslång tid innan det torkar, skulle behöva ett till att byta med:)
Känns som regntäcke kanske är mer användbart, men det finns mkt snyggare och mer prisvärda vintertäcken :smirk:
Vill ha ett med halvhals
 
kombinera då, och köp ett regntäcke med foder :D

det beror väl på vad du har för hästras.
om hästen på bilden är den du menar, så satsa på ett tjockare täcke om den fryser lätt.

själv har jag ett fleece, ett regn, och ett vintertäcke.
fast jag har ju oxå en islänning....

annars kan man alltid fråga någon på en affär, el liknande. men köp ALDRIG ngt, oavsett pryl, om du är osäker tycker jag!
 
Hej!
Ja, regntäcke låter bra men det är så svårt att hitta det perfekta ;)
Tycker det skulle varit lättare om jag bara hade ett tunt regntäcke och ett vinter, för då skulle jag köpt ett vinter till. det är mitt mellantäcke på 200gr som förstör :smirk:

Jag har en arab, men hästen på bilden är Bilbao, min hästs morfar :)
Hon gillar inte att frysa och hatar mest av allt regn :angel:
 
Jag har Sveas utetäcke med halv hals, outdoor mellan, både i regnvariant och i vintervariant och jag tycker det är suveränt. bra passform. Köp ett sådant regn men det är då inte fodrat förståss, kanske du kan ha ett fleece under när det blir ruggigt och kallt men då du ändå inte vill ta fram vintertäcket?
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 467
Senast: fejt
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
858
Senast: Elo
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp