Täckeshängare...

B

**BORTTAGEN**

Jag har ett problem... min häst, som trivs bäst med att ha boxgallret öppet, äter på täckena som hänger nedanför. Vet någon om det finns något slags "skydd" så han ej kommer åt täckena fastän gallret är öppet... Är jag ensam om detta problem??? :confused: Tacksam för svar.
 
Antingen får du väl ta bort täckena därifrån eller skaffa ett galler som har gångjärn i nederkanten istället.

Det valde jag när vi inredde en ny stalldel. Nackdel är att då kan man inte ha vanliga typen täckeshängare som står ut stelt från boxdörren, för den gör att gallret inte kan vikas rakt ner. Utan det är en stång som hänger i kedjor på varje sida. Men det fungerar fint det också.

Fördelen är att hästen vare sig kan bita på täckena eller om inga täcken hänger där, på själva boxdörren nedanför öppningen då gallret skyddar.
 
Usch, vi har en häst på ridklubben som stod å bet i täckeshängaren, tillslut fastnade han med käken i den. Alltså han fick täckeshängaren så långt in i munnnen att under käken åkte mellan boxdörren å hängaren. Nån som fattar vad jag menar..... Men som tur var kom han lös själv och han fick turligt nog inga skador, men tänk om han hade drabbats av panik och provat slänga sig :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Dorinda
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 616
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp