Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Täckesimpregnering

Cilva

Trådstartare
Tänkte impregnera ett av regntäckena idag, har köpt imperegneringsmedel från Hööks. Problemet är att jag aldrig gjort det förut.

Luktar det mycket, kan jag göra det inomhus? Ska man använda hela burken el räcker den till flera täcken, isf kanske jag skulle gå över vintertäckena oxå.

Tacksam för svar.

Du ska nog göra det ute, jag har själv aldrig gjort det, men en tjej gjorde det utomhus och penslade på täcket med en målarpensel..=) (det luktade rätt skarpt!)

R

RebeckaKihlberg

Jag gjorde det ute på vår loge, då det jag fick tag på luktade en del.
Jag sprayade ett rejält lagen,men inte så att hela flaskan tog slut.
Sen fick det ligga på tork under typ 24timmar.

//Becky :bump:

S

sara

Vi hängde täcket ute och sprayade på (inte så att flaskan tog slut). Sedan hängde vi in det och lät det torka i ca: 1 dygn.

S

sara

Vi hängde täcket ute och sprayade på (inte så att flaskan tog slut). Sedan hängde vi in det och lät det torka i ca: 1 dygn.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6472 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
613
Skola&Jobb Någon här på Buke som gjort det, och hur får man livet och ekonomin att gå ihop? Jag har en kandidatexamen sedan fem år tillbaks och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 910
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
1 742
  • Artikel
Dagbok Har tänkt mycket på min pappa senaste tiden. Tror det är att det varit fars dag, att han fyller år snart och dessutom corona och tanken...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • OS-laget

Omröstningar