Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Täckestvätt med högtrycken?

C

Cim

Läste att några av er tvättar vintertäcken med högtryckstvätten. Blir det lika bra som om man lämnar in dem? Hur gör ni med tvättmedel? Behövs det eller blir det rent ändå?

MVH Cim

I

Iza

Jag brukar ta högtrycken eller vattenslangen och blöta täcket. Om täcket är mycket smutsigt tar jag grönsåpa på en rotborste och gnuggar lite, spolar sen rent.

Jag har aldrig lämnat in täcken för tvättning, däremot har jag tvättat sönder en tvättmaskin hemma :crazy:, visst blir det ju bra men inte har jag råd med en till ny tvättmaskin. Tycker att slangen duger bra att få ren täckena med.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6503 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Nu vill jag ha era råd. Ni som har använt boots på era hästar en längre tid. Jag funderar på att sluta sko mina stora hästar och...
2
Svar
31
· Visningar
827
Övr.Hund Har haft en del hundar genom åren, korthåriga, långhåriga, trimraser osv. Så självklart har jag haft hundar som fäller! Trodde jag...
Svar
4
· Visningar
482
Hemmet Hur många av er gör det på regelbunden basis? Jag har inte lämnat in på kemtvätt på flera år. Nu håller jag på med en garderobsrensning...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 686
Övr.Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar