Täckestvätt med högtrycken?

C

Cim

Läste att några av er tvättar vintertäcken med högtryckstvätten. Blir det lika bra som om man lämnar in dem? Hur gör ni med tvättmedel? Behövs det eller blir det rent ändå?

MVH Cim
 
Jag brukar ta högtrycken eller vattenslangen och blöta täcket. Om täcket är mycket smutsigt tar jag grönsåpa på en rotborste och gnuggar lite, spolar sen rent.

Jag har aldrig lämnat in täcken för tvättning, däremot har jag tvättat sönder en tvättmaskin hemma :crazy:, visst blir det ju bra men inte har jag råd med en till ny tvättmaskin. Tycker att slangen duger bra att få ren täckena med.
 
Ok, tack för svaren, ska prova med ett täcke i alla fall! *IMT*

.
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Ponylove
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
228
Senast: sweep
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp