Täckhår som inte växer ut

Xxx99

Trådstartare
Jag har en trimras som jag trimmar(rycker) förhand och det brukar gå lätt för att man tydligt ser hur den nya pälsen växer upp. Men nu när jag skulle trimma hennes svans såg jag inga nya täckhår men när jag kände på den pälsen gamla så släppte den lätt och det var längesedan jag trimmade den. Till problemet då, efter att jag trimmat en stund på hennes svans upptäckte jag att jag bara kunde se underull alltså inga täckhår är det någon som vet varför det blir så? Börjar bli orolig att täckhåren av någon anledning inte växer ut som de ska.
 
Jag har en trimras som jag trimmar(rycker) förhand och det brukar gå lätt för att man tydligt ser hur den nya pälsen växer upp. Men nu när jag skulle trimma hennes svans såg jag inga nya täckhår men när jag kände på den pälsen gamla så släppte den lätt och det var längesedan jag trimmade den. Till problemet då, efter att jag trimmat en stund på hennes svans upptäckte jag att jag bara kunde se underull alltså inga täckhår är det någon som vet varför det blir så? Börjar bli orolig att täckhåren av någon anledning inte växer ut som de ska.
Om det finns för mycket underull kommer inte täckhåren fram alltid. Prova att ullkamma ordentligt på svansen (med en kam speciell för detta ändåmål) och trimma ur lite ull. Sedan får du vänta, men sannolikt kommer täckhåren komma tillbaka, Fortsätt ullkamma med jämna mellanrum.
 
Om det finns för mycket underull kommer inte täckhåren fram alltid. Prova att ullkamma ordentligt på svansen (med en kam speciell för detta ändåmål) och trimma ur lite ull. Sedan får du vänta, men sannolikt kommer täckhåren komma tillbaka, Fortsätt ullkamma med jämna mellanrum.
Okej, tack! Har du nått tips på en bra underullskam? Jag googlade lite men hittade inget på de vanliga hundaffärerna.
 
Okej, tack! Har du nått tips på en bra underullskam? Jag googlade lite men hittade inget på de vanliga hundaffärerna.
Vad har du för ras? Kolla parma.se dom säljer massa trimtillbehör :) Den som heter show tec är bra men också sådana som den som heter ideal på deras sida.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 374
Senast: emma-vsm
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 120
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp