Täckkjol som funkar att cykla med

Ridkjol har jag hört funkar bra, men inte själv testat. De har ju ofta slits bak och fram, samt att man kan fästa kjolen i benen så den inte fladdrar så mycket.
 
Behöver er hjälp med täckkjol som funkar fint att cykla med.
Vad har ni för tips?
Ridkjol fungerar jättebra, har mina från Uhip.
Jag har köpt dem för att cykla i, inte för att rida i, men om det kniper och är iskallt rider jag i dem med. (en vinter en höst)

Ridkappor är nästan ännu bättre att cykla i.

Damerna på jobbet som aldrig ens sett en häst men som cykelpendlar 12 km till jobbet har Uhip kappor. Kan man dra ned ärmarna över tassarna också.
 

Liknande trådar

Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
149
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Twihard
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Tjatter Jag söker en nätt pannlampa med bra sken som jag kan ha när jag cyklar. Eftersom jag ska till tex föreläsningar så vill jag inte ha en...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp