Tälta med hund

Sv: Tälta med hund

Nu lär jag väl få halva buke efter mig.. men jag ser inte varför ni inte skulle kunna ha hunden i bilen.. om det nu bara var korta handlingar som var på tapeten.. parkering i skugga och ordentligt öppna fönster och bagagelucka men med låst bur:)

Därför att det snabbt blir en överhettad bil. Har bilen AC är läget annorlunda
 
Sv: Tälta med hund

Vist ska man vara försiktig med att lämna hundar i bilar, men gör man rätt fungerar det oftast bra.
Med bagaget helt öppet och alla rutor ordentligt nere i skugga blir det ju ingen större skillnad än att hunden ligger i skuggan utanför bilen.
Jag har själv provsuttit min bil otaliga gånger, så länge det inte är helt vindstilla och 30 grader så funkar det bra! Men sådana dagar hålls mina hundar inne ändå pga värmen.
 
Sv: Tälta med hund

Därför att det snabbt blir en överhettad bil. Har bilen AC är läget annorlunda

Förklara för mig hur det är annorlunda med AC :confused:

AC:n funkar inte med bilen avstängd och i hela Sverige råder förbud mot tomgångskörning längre än 1 min. Dessutom bör man inte lämna bilen med motorn igång o nyckeln i. Då gäller nämligen inga försäkringar.
 
Sv: Tälta med hund

Därför att det snabbt blir en överhettad bil. Har bilen AC är läget annorlunda

Under alla läger och kurser jag varit på under åren så har då min bil aldrig blivit överhettad ens under den varmaste sommar. Ställer man bilen rätt, har alla rutor nere och öppen bagagelucka så är det svalt och skönt.
 
Sv: Tälta med hund

Hemmavid har han inte varit ensam hemma mer än en timme så givetvis skulle jag väl aldrig i livet få för mig att göra tiden längre på bortaplan heller.

Min första tanke var.. Kommer hunden sitta tyst i buren, när den är själv på ett nytt ställe. Sn läste jag det jag citerat, och tänkte ännu mer på det.

Men oavsett om hunden fixar det eller inte. Jag skulle aldrig våga lämna den själv, just för stöldrisken.

Folk har blivit otroligt fräcka när de stjäl hundar. Nu kan man inte ens vara säker på sina klubbar.
Finns de som åker runt och kollar vad för hundar som sitter i burarna i bilen på klubbarna.
Bara för någon dag hände detta och när de blev tilltalade så sa de att de skulle träffa en person för köpa hund. Sen åkte dom iväg...
 
Sv: Tälta med hund

Bara för att lätta upp det lite då:

Vi campade med våran då knappt 2-åriga ridgebackhane. Vi skulle bila från släkten i Finland och övernatta i tält hade vi tänkt.
Vi tältade en natt.
Vi gosade in oss i vårat lilla 2-mannatält. Jag, mannen och hunden emellan oss. Det var trångt och knöligt och jag låg upptryckt mot tältduken. Hunden var väl lite orolig (RR gillar att vakta de sina) och småskällde lite, men tillsist somnade jag. På morgonen när jag vaknade fattade jag ingenting. Jag var inrullad i en tältduk, brevid mig låg vovve och snarkade och i en vrå som jag inte såg låg mannen. Hunden hade levt runt som attan på natten, lyckats dra upp tältpinnar och snurrat runt hela tältet.
Behöver jag säga att vi skrattade rätt rejält när vi försökte ta oss ut ur tältet - men vovve verkade nöjd:D
Vi slängde in tältet i bilen och hyrde hundtillåtna campingstugor resten av resan - det funkade mkt. bättre!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 307
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag och min sambo bestämde oss under veckan; att det nu var dags för hela stora flocken att ge sig ut på en gemensam fjälltur. Vi bor så...
2
Svar
37
· Visningar
2 560
Senast: MrsScabtree
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 058
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp