Tälthall som ligghall

Vad jag har sett under mina år med hästar är att stora kända personer lätt glider under radarn så att säga. Man tänker nog ofta som du att så stor eller känd verksamhet är godkänd eller lika med god hästhållning. När det i verkligheten är så dåligt att det är risk för eller faktiskt leder till djurförbud.
Tittar man bakåt finns det en "kändisar " som hamnat i media.
Därför är det inte säkert att Länsstyrelsen verkligen vet om hur det ser ut hos den här tränaren.
Så kan det säkert vara. Hagarna ligger väl synliga nära en vältrafikerad väg där jag åker flera gånger i veckan så dom kan inte dölja något vad gäller utemiljön i alla fall. Men det är nog ca 10 år sedan de satte upp hallarna så kanske de var godkända då.
 
Så kan det säkert vara. Hagarna ligger väl synliga nära en vältrafikerad väg där jag åker flera gånger i veckan så dom kan inte dölja något vad gäller utemiljön i alla fall. Men det är nog ca 10 år sedan de satte upp hallarna så kanske de var godkända då.
Säkert, bor själv i ett län där Länsstyrelsen då anmärkt på det. Även sagt att det inte är godkänt vid förfrågningar innan köp/bygge. Trots det kan man se plåthallar utan skydd när man är ute och kör. På ett ställe jag passerat någon gång om året går det hästar och hallarna (det är fler än en) är dessutom trasiga. Alltså stor skaderisk.
 

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 354
Senast: Reville
·
Anläggning Den här texten har jag läst om och om igen: När krävs förprövning? När du bygger nytt, bygger om eller bygger till för produktionsdjur...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Miaa
·
Anläggning Mina två ponnier går på lösdrift, vi byggde en ligghall och öppningen var en halv långsida. Min ponny gillar inte att känna sig trängd...
Svar
10
· Visningar
6 515
Senast: Masse
·
Anläggning Arrenderar/hyr mark av en bonde. Under sommaren kommer vi att bygga en eller två ligghall/ar i vinterhagen. Typen på ligghall kommer...
Svar
3
· Visningar
1 304
Senast: psychogrrl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp