J

jojjo_blondin

En assistent till en hästtandläkare hade kurs för oss ida, och kollade på våra hästar. riktigt läskit =S alla sög in bettet och hade lite urgröpt, vissa mer, två av hästarna kanske dom aldrig kan stoppa in bett i munnen på väääldigt länge. usch...

min pålla hade urgröpt på översta kindtanden, och kanske något mer, hon kunder inte säga mer, men nu blir det ridning på rakt tränsbett långt ner i munnen..

Är SÅ glad att ja fick reda på det här innan det hade gått längre... men ändå så e d ju inte speicellt kul, ja vet att min pålla kommer klara sej bra, men ja mår SÅÅÅÅ dåligt när ja tänker på alla ridskolapållar som aldrig blir igenomkollade..
 
Börja rid med Betless Bridle.
Fungerar skit bra.Jag lovar.
 
hur ser ett sådant ut? har du någon bild? hur rider man på det? hackamore och sidepull är ja bekant med , men inte det du nämnde.
 

Liknande trådar

Hundhälsa I mars la jag upp den här bilden på Monsters tänder: Idag tog jag den här: Så nu har jag bokat tid för munsanering, det känns...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 038
Senast: Sleepy
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 415
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hejsan! Jag ska bara säga först här att klinikbesök är inbokat på onsdag och jag sitter mest och har lite fredagsfunderingar om vad det...
Svar
14
· Visningar
1 896
Senast: Gimlan
·
F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
960
Senast: Fiachi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp