Tänka på när man släpper ihop.

F

Fladde

Jag har ägt min häst sen Aug 04.
Har gått själv hella tiden pga skaddor:(

I stallet hon stog i innan stog hon ihop med stora floken.

Nu har jag tänkt släppa ihop henne med en C-ponny valack på 11år.

Är det nått jag måste tänka på när hon inte gått ihop med några andra hästar på lång tid?

Ponnyn och mitt sto har gått sidan om varandra nu hella veckan utan problem..

/Madde-Tacksam för svar:bow:
 
Sv: Tänka på när man släpper ihop.

Har läst trådar om din pålle tidigare och vet inte hur mycket igång hon är idag. Men om hon är igång så att hon kan ridas kan du rida/promenara ut med den andra hästen så att de får se varandra med tillhörande människa. Sen efter turen kan ni släppa ihop dom. Benskydd på och att båda ägarna är där för att övervaka är ganska smart. Hoppas det går bra !
 
Sv: Tänka på när man släpper ihop.

Just nu rider jag skitt och trav men ska in på klinik så snabbt som möjligt igen då hon vissar hälta:(

Men vet har sakt att det inte ska vara några problem att vi släpper ihop henne nu till helgen.

Dom har stått bredvid varandra i stallet(uppbindna) och dom gnäggar åt varandra:)
 
Sv: Tänka på när man släpper ihop.

Det blir säkert inga problem ska du se :) Om de har gått och nosat på varandra så länge nu så vet de ju vem den andra hästen är !
 
Sv: Tänka på när man släpper ihop.

jag brukar alltid ha skydd på vid en ihoppsläppning sen att hagen är stor så dom kan slpringa ifrån varandra..Sen att man står och kollar=)
Sen att dom har gått med varanra utan att något händer då tror ja inget kommer att hända.. lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 720
Senast: Joro253
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 079
Senast: Mabuse
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 568
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp