Tänka på vid tävlingar?

F

Fnurra

Vad ska man tänka på när man är alldeldes ensam där ute på den ödsliga banan med de stora , skrämmande hindrena :D? Ska ev. ställa upp i en blåbärshoppning snart :crazy:
 
vad du ska tänka på?
det kommer du nog på efterhand när du är där inne!
tänk snabbt och tekniskt i omhopningen! hehe
 
Yeah! Ska kolla om man får välja häst på tävlingen eller om dom lottas :bump:
 
Antar att du rider på en ridskola, då får du kolla med den eftersom det är olika hur olika ridskolor gör medn utdelning av hästar.
 
Du ska tanka pa i vilken ordning hindren kommer. Det ar det viktigaste!
Sedan kan du tanka pa hur du kommer in pa hindret, en bra vag till hindret ar a och o.
Och sedan ska du ha kul...det ar det hastsport handlar om...att ha roligt.
Lycka till!
Beratta for oss hur det gick.
 
Klappa dig själv, klappa hästen, försök komma ihåg banan och ta det på lek. Oavsett hur det går så är du otroligt mycket duktigare än alla som inte var med!

Lycka till
Lejonelle
 
Sv: Tänka på vid tävlingar?

Själv tänker jag inte på ngt särskilt inne på banan, jag blir så "inne" i själva hoppningen så ingenting annat existerar. tankarna kommer efteråt!!
 
Sv: Tänka på vid tävlingar?

Forlat att jag norpar traden lite... har ngn ett bra knep pa hur man undviker hjarnslapp och faktiskt kommer ihag hinderordningen? Det ar min stora stotesten... :o
 
Sv: Tänka på vid tävlingar?

1. Titta på banskissen
2. (Fungerar bara om det är ponny) Kolla på b-ponnyungarna som själva galopperar runt banan
3. Gå banan
4. Kolla banskissen igen, tänk på vägarna mycket den här gången
5. Gå banan igen
6. (Vänd dig bort från banan) Gå igenom banan i huvudet
7. Fråga dig själv: Hur ska det se ut när jag hopppar hinder nr 1? Ser jag publiken, domaren? Osv.
8. Peka ut banan med fingret, hinder för hinder och sväng för sväng
9. Försök hinna titta på några ekipage före
10. Andas lugnt och tänk : Jag kan banan, den är jättelätt!
 
Sv: Tänka på vid tävlingar?

Jag är alltid, alltid helt nollställd sekunden innan vi rider in, har ingen aning om banan fast jag har gått den ett par gånger och om jag kunnat tittat på dom första i klassen men av ngn anledning så brukar det "komma av sig själv" efter hinder nr 1...knepigt.. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Min häst visade idag att han har grov separationsångest på tävling när hans hagkompis är på samma tävling. Det är inget beteende han...
Svar
8
· Visningar
1 377
Senast: Ajsing
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 509
Senast: sorbifolia
·
Hemmet Något jag kom att tänka på då jag läste tråden om överkast: hur noga är ni med hur sängen är bäddad och "inredd"? Då jag räknade kom...
2
Svar
24
· Visningar
1 073
Senast: Krålus
·
L
  • Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är M en hund som bor med mig ❤️ Men han är inte MIN utan jag lånar han kan man säga för att han inte orkade...
Svar
12
· Visningar
1 215
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp