Tävla clear round

Clear round är en bedömning, så tävlar du clear round på en lokal tävling svar: Ja.
På en klubb tävling beror det på vad klubben säger, men antagligen inte.

Fast medlem måste du nog vara.
 
beror på vad du tävlar och vart du gör det.
men det är vell lika bra att skaffadet,eller hur?så har du det om du kommer på att du vill tävla mera.
köp det dock inte före january,du betalar pr år,och inte från månad till året om månad.det gälder bara till january,
 
Nu rör du väl till det lite. Grönt kort gäller livet ut, och det är inget man bara köper. Du ska skriva prov osv för att få grönt kort. Mer om grönt kort finns i en massa trådar på tävlingssidan. Leta där.
 
En gång till (hade jag haft en femma för varje gång jag skrivit de här raderna på forumet ;)):

Clear round är namnet på bedömningen. Inte på tävlingens status.
Det är tävlingens status som avgör om du behöver grönt kort eller ej.
 
Från och med lokal (den lägsta tävlings nivåen) så behövs grönt kort!
På vissa klubb "tävlingar" behövs inte grönt kort!

Det gröna kortet tar man genom att göra ett prov, kortet har man sedan hela livet.
 
Klassens bedömning. Hur klassen döms. Clear round, A1, A0 osv är olika bedömningar.

Klubbtävling, lokal, regional osv är tävlingens status.
 
hur klassen döms? Jag trodde bara det var ayy hoppa en bana felfritt = en rosett :D Men jag är som sagt inte insatt i detta med tävlingar :crazy:
 
Det är ju just det som är bedömningen, om du rider felfritt i clear round så har du gjort så bra ifrån dig som det är möjligt enligt den bedömningen.

Det spelar ingen roll vilken status tävlingen har, bedömning finns alltid. Den innefattar hur man räknar antal fel, vad som avgör vem som vinner. I bedömningen Clear Round vinner ingen eller alla som rider felfritt vinner, hur man nu väljer att se på det.
 

Liknande trådar

Tävling vilken färg är det på prisrosetterna på en clear round? är det fof blå/vit eller har de ändrat för såg någon som sa det:confused:
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: Marty
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 560
Senast: Fiador
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
641
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp