Tävla dressyr med denna sadel?

Skrottiskrott

Trådstartare
"Bomlös sadel som liknar en standard dressyrsadel är tillåten" står det i TR. Men smaken är som baken, tror ni att den här liknar en "standard dressyrsadel" tillräckligt mycket?

20201127_212945.jpg


Jag ska maila förbundet och fråga men misstänker att svar dröjer ett tag och jag har hittat en begagnad nu som jag är rädd försvinner strax. Vad tror ni? Eller är det någon som rent av vet?
 
"Bomlös sadel som liknar en standard dressyrsadel är tillåten" står det i TR. Men smaken är som baken, tror ni att den här liknar en "standard dressyrsadel" tillräckligt mycket?

Visa bifogad fil 60646

Jag ska maila förbundet och fråga men misstänker att svar dröjer ett tag och jag har hittat en begagnad nu som jag är rädd försvinner strax. Vad tror ni? Eller är det någon som rent av vet?
Jag är överdomare och hade godkänt den sadeln. Den ser i mitt tycke tillräckligt "standard" ut. För mig går det under att hellre fria än fälla.
 
Jag är överdomare och hade godkänt den sadeln. Den ser i mitt tycke tillräckligt "standard" ut. För mig går det under att hellre fria än fälla.
Det tycker jag låter vettigt. Det viktigaste är ju ändå häst och ryttare har en sadel de trivs med! Med ryttare i sadeln och lite på avstånd så ser man nog ingen direkt skillnad gissar jag.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 973
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 839
Senast: cassiopeja
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Hej, Är det någon som vet om det är tillåtet att tävla dressyr på Antares Precision-nackstycke enligt årets TR? Det är något tvetydigt...
Svar
0
· Visningar
929
Senast: Spud
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp