Tävla dressyr med Freejump stigbyglar?

Så här stod det i texten vi ÖD fick utskickad från förbundet:

The stirrups are allowed for use, as long as the spikes do not “attach” the foot to the stirrup, and as long as they are not magnetic.
 
Tack för alla svar! Då verkar det ju som att det är i sin ordning. Det var formuleringen om att utsidan ska vara hel som jag hakade upp mig på.
 
Ja det var det vi också ifrågasatte, så det var nog därför vi fick förtydligande från förbundet.

Men är inte den raden kopierat från Fei egentligen ? Just för att många öd faktiskt aldrig har varit/är på de sidorna o missar en -hel-del.
Inte skickar förbundet ut ett förtydligande på engelska?
 
Ja
Men är inte den raden kopierat från Fei egentligen ? Just för att många öd faktiskt aldrig har varit/är på de sidorna o missar en -hel-del.
Inte skickar förbundet ut ett förtydligande på engelska?
jag fick den i mailen från förbundet. Vi får ofta material på engelska, oftast kommer det från FEI som förtydligande.
 
Jag är tveksam om förbundet någon gång alls förtydligar något för egen del till sina öd på engelska, som jag skrev då är väl allt det från fei.
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Utrustning Jag vet att tex scootboots är godkända att tävla i enligt TR. Men får man använda tex Flex Pony Boots på klubbtävlingar och pay&jump...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp