Tävla dressyr på D-ringsbett

RebWe

Trådstartare
TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka.

Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat och tredelat? Alla? Hur brett bettet får vara står med i TR, men hur stora får själva bettringarna vara? Det står inte alls :(
När något utelämnas så är det svårt att tolka vad som är godkänt liksom? Man kan ju absolut tolka det som att man få i och med att det inte står annat. Men vad vet jag? :O

Jag har äntligen hittat ett bett som min häst gillar. Ett tredelat D-ringsbett. D-ringsbett är godkänt vad jag kan se. Men är det godkänt i tredelat? Hur stora får ringarna vara?

Läste en gammal tråd på buke om att ringens raka del på D-ringsbett inte får vara längre än 8 cm. Men om det nu är så, så borde det stå med ju? Å andra sidan kan det ju vara en gammal regel som togs upp i den där tråden här.

Vad tror ni? Jag ska tävla i morgon, men får i värsta fall ta med mig ett bett i reserv att byta till.
 
Ja du får ha tredelat d-ringsbett. Finns ju inga mått angivna i TR kring d-ring så då bör det ju vara ok oavsett😊
 
Jag har utan att ens ha en tanke på att det inte skulle vara okej tävlat på tredelat D-ringsbett, som är det som min häst också trivs bäst på.
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 032
Senast: Fazeem
·
Utrustning Mitt sto är väldigt stark ute nu när det börjar bli kallt. Hon går vanligen på ett oledat d-rings bett som hon trivs superbra med, men...
Svar
6
· Visningar
768
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 132
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp