Tävla egna hästen som är på foder?

P

prallan

Vi har vår ponny ute på foder för försäljing. Nuhar FV meddelat att de inte ska köpa honom, de är för gröna för att utveckla honom framåt. Han ska till mig igen månadsskiftet sept/okt. Han har dock inga tävlingsresultat :cool: Kan vi åka iväg och få in lite resultat medan han är hos FV? Givetvis ska jag prata med FV om det, men jag ville höra era tankar, hur ni ser på den situationen.
 
Om du inte avtalat om det i förväg så kan bara fodervärlden svara på om det är okej. Det är inget man bara komma och kräva, det krävs dessutom mer än att bar komma och hämta hästen över dagen, jag antar att det krävs en del träning.
 
Om du inte avtalat om det i förväg så kan bara fodervärlden svara på om det är okej. Det är inget man bara komma och kräva, det krävs dessutom mer än att bar komma och hämta hästen över dagen, jag antar att det krävs en del träning.
Jag har full koll på träningsbiten ;)
 
Var det meningen att FV skulle tävlat ponnyn under denna perioden? Kan inte se att det skulle vara konstigt att ponnyn tävlades av dig/er tills den kommer hem.
 
Är ju inte så ovanligt att folk har tävlingsryttare åt sina hästar och som då bara tävlar och tar enstaka träningar. Men att hästen står kvar hos ägaren som sköter motionen och träningen.
Så har ni bara bra kommunikation med fodervärden så borde det inte vara några problem att lägga upp träning och tävling så hästen får resultat i år.
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 189
Senast: Karamello30
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 371
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 168
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om det finns något jag kan göra i min situation. Kortfattat så sökte jag häst att ha på foder, denna hästägare...
Svar
19
· Visningar
4 589
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp