Tävla hoppning med Easy Boots?

Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Jag frågade en dommare/överdommare (Eva Klang tror jag att hon heter) i somras/höstas då det kunde blivit aktuellt för en av mina hästar, och hennes svar var att det stod inget om "hovbeslag" i TR, alltså ja, du får tävla med det. Men vill du vara på den säkra sidan så fråga flera dommare! Jag kan ju inte garantera att EK har rätt!
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Åh, vad bra isf! Har ju en barfota-pålla som jag hittills hoppat 90 på centimeterhoppning med. Vi (eller ja... HON) ska debutera lokalt på söndag och jag har aldrig tävlat en barfotahäst förut så, blev lite fundersam. Men nej, jag kan inte heller hitta ngt i TR som vare sig påbjuder eller förbjuder någon form av hovbeslag. Men jag mailade arrangören just in case så får de ta ställning till saken. Tack för ditt svar! :bow:

Om någon annan VET eller har erfarenhet av vad ngn domare/arrangör sagt så skriv, skriv, skriv!!!! :bump:
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Du ska nog se till att fråga varje gång du ska tävla på den klubben du ska till. För det finns säkerligen de som kan ställa till problem med det för dig även om en säger att det är okej.

Har själv inte TR så jag vet inte vad den säger.
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Ja, jag misstänker också att det är så jag får göra. Har ju som sagt mailat denna nu och frågat, men jag får väl fortsätta med det. Men jag tänkte att man kanske kunde backa upp sin sak med just en sån sak som att det faktiskt inte står i TR samt att andra klubbar tillåtit boots på tävling? :idea:
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Du får hålla oss uppdaterade för det där hade jag verkligen gillat om man fick. Har själv en barfota häst jag hoppas kan börja tävla hoppning igen lite smått.
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

är det en liten fullblodsdam som ska debutera?!?!?!?!

håller tummarna! :D

jag ska hopptävla på södag!!! har inte gjort det på nästan 10år!!!
KM på ridskolan, ställer mest upp för att det e skoj, men... man ska sikta mot stjärnorna ;)
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Jajamen!! :D Visst är det lilla Lina som vuxit upp och ska ut och testa på riktiga tävlingar! :p

Tränade idag och det gick ju bara SÅÅ bra! Hon har verkligen utvecklats!! :love: Är det din pålla du ska tävla? Är hon bättre nu? :)
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

nej min är på bete nu :)
det är nån på ridskolan (man lottar å får välja)... :)
mest för att jag är så sjuuuukt hoppsugen, å tävlingssugen..
kommer ju inte bli några stilpoäng för mig, men men...

gud så kul för lina!!! (å dig!!!) ta kort å lägg i galopptråden!!!!

LYCKAAAA TIIIILLL!!!!!
/linda å Oki
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

OK, vad kul! Lycka till då! Och tack för dina lyckönskningar!!! :bump:
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Miaa skrev:
Ring Ridsportförbundet så får du ett korrekt svar ;)

Smart du är då! :angel: Fast jag har för mig att jag har mailat dem vid något tillfälle och då fick jag inget svar, men det är klart om jag ringer så kan de ju inte bara lägga på luren i örat på mig! :rofl:
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Nja det måste man inte få. Beror på vem som svarar...
Man kan nog få lika mycket olika svar som det finns personer där till att börja med eftersom bootsen är relativt nya och de (väl?) inte hunnit ta ställning till dem ännu.
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Det har du verkligen rätt i! Det är inte alltid man kan lita på vad någon på förbundet säger. *suck* :mad:
Man får väl hoppas att de tar ställning ganska snart till vad som gäller ang Easy boots vara el icke-vara på hoppbanorna (och även andra discipliner bortsett fr distans där det redan står med i TR).
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Hundra år senare :angel: , men jag kan ju iaf meddela att jag FICK tävla med Easy bootsen på den lokala hopptävlingen. :banana:
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Messy skrev:
jag ska hopptävla på södag!!! har inte gjort det på nästan 10år!!! KM på ridskolan, ställer mest upp för att det e skoj, men... man ska sikta mot stjärnorna ;)

Hur gick det??? :)
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

läste lite i tråden... hur gick det för dig?
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

Både bra och dåligt!

Jag är jättenöjd med pållans prestation, det var ju trots allt hennes allra första lokala hopptävling och vi har bara varit ute på 4 centimeterhoppningar innan dess (och bara hoppat en 90 cm innan och aldrig 100 cm).

Däremot är jag missnöjd med mig själv i 100 cm där jag orsakade två nedslag på rättuppstående hinder. Jättearg på mig själv att jag gjorde exakt samma misstag två gånger på raken! :mad: :o

Summa summarum blev ett stopp och en riving i 90 cm och ett stopp och två rivningar i 100 cm plus tidsfel i bägge (pga stoppen och jag ville INTE stressa ngt, skrittade lite och så).

Så vi fick ju alltså ganska många fel sammantaget, men det gör inget för det var ju för rutinen jag var där, inget annat. Och som sagt, hästen skötte sig fint, men hon var lite nervös inne på banan (därav stoppen). Det ena stoppet berodde till råga på allt inte på själva hindret utan hon skyggade för flaggaren + tre andra som stod i en enda stor klunga bara några meter innan första hindret. *suck* :smirk:

Jag hoppas på att det kommer gå bättre och bättre. Nästa start är 16 juli, samma höjder. Vi får väl se om hon (och jag! :p ) lärt sig ngt tills dess! :)
 
Sv: Tävla hoppning med Easy Boots?

ok.. vad bra att hästen va duktig i alla fall :) men klart hon blir nervös på sin första riktiga tävling! lycka till då också!
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
737
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
540
Senast: super
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Fiorano
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp