Tävla i teamwork to music (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

Lillefrun

Trådstartare
Jag funderar på att kanske prova att tävla i Teamwork to music. Har tränat mycket med båda två, hela tiden egentligen men mycket mer senaste tiden, i början var det bara ren lek som utvecklades till träningslek som blev till träning baserad på lek. Det ska alltid vara roligt.

Och både Alvin och Milou älskar det, vet inte hur vanligt det är med tävlingar i den grenen men ska fortsätta träna så vi är redo ifall det dyker upp något i närheten.

Är det någon som tränar trick och kanske tävlar med dom och moment inom freestyle med två eller flera hundar tillsammans?
 
När jag kollade på tävlingar förra året så var det ofta med en TTM klass på tävlingarna, den är dock inofficiell och eftersom jag har fullt upp att komma ihåg program på två hundar i både heelwork och freestyle samt att det blir ytterligare en anmälningsavgift så har jag själv inte tävlat i det även om jag ibland tränar med flera hundar olika trick samtidigt. Kanske testar i framtiden men eftersom det är en inofficiell klass så är den inte så högt på priolistan för mig.
 
Aha, tack för svaret. Skulle kunna vara ett första steg på vägen för oss för jag blir så nervös varje gång någon tittar på mig när jag tränar och tävlar och då kan vi tre tillsammans tävla utan yttre krav, mina egna är höga nog. Eller så får det vara utöver och så gör jag program till grabbarna för freestyle en och en.

Vet bara inte hur jag ska få bort min “scenskräck”, oavsett om det bara är någon i familjen, kursdeltagare, instruktör eller tävling känner jag mig som ett asplöv, sååå rädd. Men uppenbarligen finns det något i mig som vill tävla och utmana och sätta mål för jag gör det ju, tävlat mycket rally men tävla i agility och freestyle är nytt. Skulle bara vara så skönt med tävlingar utan publik, kanske finns såna i Corona tider?

Ska försöka mig på att tävla något i år
 
Aha, tack för svaret. Skulle kunna vara ett första steg på vägen för oss för jag blir så nervös varje gång någon tittar på mig när jag tränar och tävlar och då kan vi tre tillsammans tävla utan yttre krav, mina egna är höga nog. Eller så får det vara utöver och så gör jag program till grabbarna för freestyle en och en.

Vet bara inte hur jag ska få bort min “scenskräck”, oavsett om det bara är någon i familjen, kursdeltagare, instruktör eller tävling känner jag mig som ett asplöv, sååå rädd. Men uppenbarligen finns det något i mig som vill tävla och utmana och sätta mål för jag gör det ju, tävlat mycket rally men tävla i agility och freestyle är nytt. Skulle bara vara så skönt med tävlingar utan publik, kanske finns såna i Corona tider?

Ska försöka mig på att tävla något i år
Finns online-tävlingar, man hittar dem i facebookgruppen för freestyle och htm. Ingen på gång just nu, dock.
Alla deltagare kan ju se din film, men de är ju inte där när du filmar.
 
Finns online-tävlingar, man hittar dem i facebookgruppen för freestyle och htm. Ingen på gång just nu, dock.
Alla deltagare kan ju se din film, men de är ju inte där när du filmar.
Aha, jag har aldrig egentligen använt facebook så det var bra med tips om var det finns. Kan man titta på filmer om man inte är med, om jag vill titta nu på äldre?
 
Är teamwork to music nåt nytt? Heelwork to music vet jag vad det är.
Körde en del freestyle och htm med lagotton :).
 
Är teamwork to music nåt nytt? Heelwork to music vet jag vad det är.
Körde en del freestyle och htm med lagotton :).
Det har nog funnits ett antal år i alla fall. När jag var ute och tävlade mycket Freestyle och HTM för typ 4-5 år sedan var TTM med som en inofficiell gren när de officiella grenarna var klara för dagen 😊 Kul att titta på! Man kan ju vara fler personer också, med flera hundar.
 
Det har nog funnits ett antal år i alla fall. När jag var ute och tävlade mycket Freestyle och HTM för typ 4-5 år sedan var TTM med som en inofficiell gren när de officiella grenarna var klara för dagen 😊 Kul att titta på! Man kan ju vara fler personer också, med flera hundar.
Då vet jag vad det är :). Fanns inofficiellt när jag tävlade freestyle. Har nog bara bytt namn.
 
Aha, jag har aldrig egentligen använt facebook så det var bra med tips om var det finns. Kan man titta på filmer om man inte är med, om jag vill titta nu på äldre?
Tyvärr inte. Filmerna läggs upp i slutna facebookgrupper som man bara blir insläppt i om man är med och tävlar. En del finns dock på Youtube så du kan ju prova att söka.
 
Vet att det ska vara minst 3 individer med i programmet så jag, Alvin och Milou, kan man dessutom sätta in någon som typ min mamma som lite assistans fast snyggt inlindat?
 
Vet att det ska vara minst 3 individer med i programmet så jag, Alvin och Milou, kan man dessutom sätta in någon som typ min mamma som lite assistans fast snyggt inlindat?

Det får vara flera förare, jag tror inte det blir nåt problem att ha med mamma så länge hon tillför nåt till programmet.
 
Finns det inga officiella tävlingar i TTM?
Nej, det finns bara inofficiella, så det kan nog skilja lite i reglerna ibland. Har inte koll, då jag bara har en hund, så det är inte aktuellt för mig.

Men grunden är att det ska vara mer än 6 ben, dvs minst en människa och två hundar eller två människor och en hund. Vet inte om det finns någon övre gräns.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag tränar mycket med båda grabbarna tillsammans, försöker ha tid med båda varje gång vi tränar och sen egentid vilket egentligen mest...
Svar
14
· Visningar
684
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Kanske en dum fråga men jag har ju två hundar och kommer alltid vilja ha det i och med att jag då kan träna så mycket som jag vill, att...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 565
Senast: nordingran
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 978
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 316
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp