Tävla unghäst

kaninälskare

Trådstartare
Undrar lite hur det är ang att tävla med unghäst. Tävlat för ut, men 0 koll på hur det är med unghäst.
Det gäller en 4åring. Vet att de får starta högst LB i dressyr / 100cm hoppning. Och tidigast 1a april.

Men man rider väl i en unghästklass?
Bildas de automatiskt unghästklasser i alla tävlingar, eller är de bara vissa tävlingar? Kan tillägga att det är en D ponny.

Har 0 koll och ska jag ut med min lilla nästa år vill jag gärna veta allt. Hade bara tänkt starta 2-3st LC:1.
 
Undrar lite hur det är ang att tävla med unghäst. Tävlat för ut, men 0 koll på hur det är med unghäst.
Det gäller en 4åring. Vet att de får starta högst LB i dressyr / 100cm hoppning. Och tidigast 1a april.

Men man rider väl i en unghästklass?
Bildas de automatiskt unghästklasser i alla tävlingar, eller är de bara vissa tävlingar? Kan tillägga att det är en D ponny.

Har 0 koll och ska jag ut med min lilla nästa år vill jag gärna veta allt. Hade bara tänkt starta 2-3st LC:1.

Läs TR..
 
Undrar lite hur det är ang att tävla med unghäst. Tävlat för ut, men 0 koll på hur det är med unghäst.
Det gäller en 4åring. Vet att de får starta högst LB i dressyr / 100cm hoppning. Och tidigast 1a april.

Men man rider väl i en unghästklass?
Bildas de automatiskt unghästklasser i alla tävlingar, eller är de bara vissa tävlingar? Kan tillägga att det är en D ponny.

Har 0 koll och ska jag ut med min lilla nästa år vill jag gärna veta allt. Hade bara tänkt starta 2-3st LC:1.

Tävlar man dressyr på 1*-nivå (tidigare lokal) finns inga specifika unghästklasser, däremot räknas väl LC:1 som ett bra unghästprogram att starta med
 
Fast om TS är lite yngre (som jag förstått är i det här fallet) kanske man kan vara lite mer behjälplig än bara skriva "läs TR" ?
Det är inte så himla lätt läsa och hitta i TR, till och med jag har problem ibland hitta det jag söker och då utbildar jag ryttare i Grönt Kort
Allt står ju i TR om man läser..
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 728
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: zarmino
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 724
Senast: Valle
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp