Bukefalos 26 år!

Tävla utomlands, vilka papper behövs?

K

KESO

Om jag ska tävla i Danmark eller Norge, vilka papper behöver jag för att få passera gränsen och sen få komma hem igen?

A

appislover

Hej KESO!

Olika regler gäller för Norge och Danmark då Norge inte är med i EU. För båda gäller dock att du har hästpass. Till Norge ska även tullhandlingar medföras, hör med det Tullkontor där du ska passera gränsen vad som gäller, du kan behöva deponera pengar.

Kolla in på denna:

http://www.sjv.se/net/SJV/Startsida/%c4mnesomr%e5den/Djur+&+veterin%e4r/In-+&+utf%f6rsel+av+levande+djur/H%e4st/Inf%f6rsel+fr%e5n+EU-l%e4nder%2C++Andorra%2C+F%e4r%f6arna+samt+Norge/Undantagsregler+f%f6r+t%e4vlingsh%e4star+inom+Sverige%2C+Danmark%2C+Finland+och+Norge

Går den inte att få upp gå in på sjv.se klicka på: djur & veterinär
in och utförsel av levande djur
häst, införsel från Eu land.... samt Norge
undantagsregler för tävlingshäster till Danmark Sverige Norge och Finland.
Hoppas du hittar det!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej. Är på g att köpa häst och jag blir inte klok på ifall hästar är id-märkta och hur. Hur vet jag att hästen jag köper stämmer med...
Svar
14
· Visningar
1 615
Hästmänniskan Sedan jag var liten har jag velat arbeta med hästar. I tonåren jobbade jag gratis mot att jag fick hästar att rida och tävla samt en...
Svar
11
· Visningar
1 035
  • Artikel
Hästnyheter Väntan har varit lång men nu får den tidigare OS-silvermedaljören i fälttävlan Sara Algotsson Ostholt äntligen tävla. Omstarten efter...
Svar
0
· Visningar
129
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
1 625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fyll min kylväska
  • Gift vid första ögonkastet 2022!
  • Min man är död

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande/larmande i lägenhet, vad göra?
  • Kattsnack #9

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd
  • Betäckningar 2022

Omröstningar